תכנונן של לא פחות מ־10,000 יחידות דיור חדשות באופקים אושרו השבוע על ידי ועדת שרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי בראשותם של שר הפנים, משה ארבל, ושר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף.
2 צפייה בגלריה
בנייה באופקים
בנייה באופקים
בנייה באופקים
(צילום: הרצל יוסף)

יחידות הדיור מיועדות להיבנות במתחם הממוקם בדרום מערבה של העיר.
התכנון, כך על פי ההחלטה, יקודם בהליך מהיר בוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, וזאת כחלק מהמהלך לשיקום העיר שנפגעה קשות במתקפת הטרור על אופקים בשביעי לאוקטובר, מתקפה בה נפלו 52 מתושבי העיר.
ההחלטה בדבר תוספת יחידות הדיור מעוררת ביקורת מצד גורמים הטוענים כי ספק רב אם רשויות העיר יכולות לעמוד, הן מבחינה תקציבית והן מבחינה תשתיתית, בתוספת של יחידות דיור בהיקף שכזה, שעם אכלוס אותן דירות, מדובר יהיה בהכפלתה של אוכלוסיית העיר. "יש איזו נטייה לחשוב", אומר טל מגרה, חבר מועצת העירייה, המתמודד לראשות העירייה בבחירות המקומיות הקרובות, "שכמה שיותר יחידות דיור זה יותר טוב, ושהעיר צריכה להיות כמה שיותר גדולה. לתוכניות האלה, ובעיקר למימושן, יש השלכות מרחיקות לכת על העיר ועל תושביה. כבר היום אנחנו רואים חלק מהמחירים שאנחנו משלמים על גדילה לא מבוקרת ולא מקצועית של העיר. צריך לבחון את התוכנית הזאת בזכוכית מגדלת מכיוון שכבר עכשיו יש לאופקים עתודות משמעותיות".
ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, אמר ל"מיינט באר שבע והנגב": "מדובר ביוזמה של העירייה. סיימנו לאחרונה שיווק של כ־12,500 יחידות דיור כפועל יוצא של הסכם הגג הראשון. התוכנית היתה לסיים את השיווק הזה בתוך עשר שנים וסיימנו אותו במחצית מהזמן הזה. באופקים אין כיום אף יחידת דיור זמינה לשיווק, ולכן נדרש עכשיו לקדם את התוכנית שאושרה השבוע בוועדת השרים לצד קידום בניית מתחמי תעסוקה, מסחר ותעשייה. לצד שיווק יחידות הדיור אנחנו מקדמים אלפי מטרים רבועים לתעסוקה, תעשייה ומסחר, שיניבו גם מקורות כספיים והגדלת הכנסות העירייה מארנונה שלא למגורים, ואלה יופנו לטובת מימון השירותים המוניציפליים לתושבים שיגיעו להתגורר בעיר".
הרחבה נוספת?
מתחם אופקים־דרום מערב משתרע על שטח של כ־7,347 דונם, מדרום ליישוב המתוכנן דניאל, והוא כלול בתחום השיפוט של המועצה האזורית מרחבים, אך צפוי על פי התוכנית לעבור לתחום אחריותה של עיריית אופקים.
2 צפייה בגלריה
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

המתחם מציע תכנון רחב היקף של כ־10,000 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של 18 יחידות דיור לדונם, לצד פיתוח עירוני משמעותי של אזורי מסחר, תעסוקה ושטחים פתוחים.
מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "העיר אופקים נמצאת בתנופת פיתוח משמעותית בשנים האחרונות, במסגרתה אושרו מספר מתחמי מגורים בוותמ"ל. במקביל, מקדמת רשות מקרקעי ישראל באופקים שני מהלכי תכנון, תוכנית אב להתחדשות עירונית לעיבוי וחיזוק המרקם הקיים עם תוספת של כ־1,000 יחידות דיור, וכן הרחבה נוספת של שטח העיר במתחם זה במטרה להבטיח את המשך הפיתוח בעיר לטווח הארוך".
ברשות מקרקעי ישראל מעריכים כי האכלוס צפוי בשנת 2025.