כאלפיים אנשים השתתפו הערב (יום א') בהלווייתו של רב"ט ניק בייזר ז"ל (19) בבית העלמין הצבאי בבאר-שבע. את מסע הלוויה עטפה שרשרת של אנשים עם דגלי ישראל. רב"ט בייזר נחטף לרצועת עזה באירועי ה-7 באוקטובר ובסרטון שהופץ על ידי ארגון הטרור חמאס הוא נראה מובל בכפיה בעודו בחיים.

2 צפייה בגלריה
קטיה וסרגיי בייזר
קטיה וסרגיי בייזר
קטיה וסרגיי בייזר
(צילום: הרצל יוסף)

רבים הזדהו עם המשפחה ובעיקר עם קטיה, אימו של ניק, שניהלה מאבק להחזרת בנה ושאר החטופים. קטיה נפגשה עם נציגים ממספר מדינות בעולם ואפילו עם האפיפיור ברומא. ברקע החזרת החטופים במספר פעימות, תלו ההורים תקוות רבות לחזרתו של בנם, אולם ביום שישי האחרון הם קיבלו את הבשורה המרה שגופתו של ניק נמצאה והועברה לארץ.
"לא הצלחנו לעזור ולהיות לידך ברגע שהכי היית זקוק", אמרה קטיה בדברי ההספד בבית העלמין. המחנכת של ניק מבית הספר התיכון ספדה לתלמיד שלה וסיפרה על אישיותו: "הכל היה תמיד בדרך שלך, בחרת את הבחירות שלך ותמיד הלכת איתן עד הסוף, בכל הכוח. הייתי שותפה ללבטים לפני הגיוס, אם להתגייס ולאן, ואני האמנתי בך, ידעתי שתתאמץ להשיג את הכי טוב, כי ככה אתה".

2 צפייה בגלריה
ארונו של רב"ט ניק בייזר
ארונו של רב"ט ניק בייזר
ארונו של רב"ט ניק בייזר
(צילום: הרצל יוסף)

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, שהיה בקשר עם משפחת בייזר מאז אירוע החטיפה, ספד לניק בכאב ובצער:" קוינו, ייחלנו והתפללנו שזה יגמר אחרת", אמר דנילוביץ' ופנה להוריו ולאחותו של ניק: "ניק של אמא קטיה, של אבא סרגיי, של האחות ניקול, של סבא ושל סבתא, ניק של החברה מרטה, של בני המשפחה: הפכת גם להיות ניק שלנו, של כולנו, של תושבי באר-שבע, של אזרחי מדינת ישראל.

קראו גם:

"לא הכרתי אותך מקרוב, אבל אני מרגיש אבד לי אדם קרוב", אמר דנילוביץ' בכאב. בתום ההספדים סרגיי, אביו של ניק, אמר קדיש על בנו, הרב הצבאי אמר את תפילת אל מלא רחמים ולאחריה נורו מטחי כבוד.