למעלה מ־300 יחידות דיור חדשות מתוכננות להיבנות בירוחם, מחציתן במסגרת מסלול "דיור במחיר מטרה". על פי מכרז של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, שפורסם בשבוע שעבר, מתוכננת בנייתן של 230 יחידות דיור בשלושה מתחמים בבנייה רוויה בשכונת האירוסים בירוחם.
1 צפייה בגלריה
ירוחם. 230 יחידות דיור בבנייה רוויה
ירוחם. 230 יחידות דיור בבנייה רוויה
ירוחם. 230 יחידות דיור בבנייה רוויה
( צילום פרטי)
קראו גם:
המכרז הוא חלק מתוכנית כוללת של "שכונת אירוסים מערב־ירוחם" המתפרסת על שטח של כ־754 דונם ועיקרה הוא מסגרת תכנונית לחלק המערבי של שכונת האירוסים ביישוב.
במסגרת התוכנית הוקצו כ־107 אלף מ"ר למגורים, כ־ 1,168 מ"ר למסחר ומשרדים, כ־122 אלף מ"ר לדרכים וכ־337 אלף מ"ר לשטחים פתוחים.
כמו כן פורסם בשבוע שעבר מכרז לקבלת זכויות חכירה ישירה לבניית 76 יחידות דיור במתחם נוסף בשכונת האירוסים בירוחם. גם המכרז הזה הוא חלק מהתוכנית הכוללת לבנייתה של השכונה החדשה.
במסגרת מכרז נוסף, שפרסמו רשות מקרקעי ישראל ועיריית אופקים, מתוכננת בנייתן של 37 יחידות דיור במתחם אחד ברחוב רמב"ם באופקים. המכרז הוא חלק מתוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת רמב"ם בעיר, הכוללת שטח בגודל של כ־33 דונם בין הרחובות יהדות דרום אפריקה, ז'בוטינסקי והרצל.
על פי התוכנית, בחלק המערבי של השכונה ייבנו מבנים בגובה של עד חמש קומות, ואילו בחלק המזרחי ייבנו מבנים בגובה של שלוש־ארבע קומות.
במסגרת התוכנית לשיקומה של שכונת הראשונים בערד, השכונה הוותיקה בעיר, פורסם בשבוע שעבר על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מכרז לבנייתן של 36 יחידות דיור במסלול של "דיור במחיר מטרה". המכרז הוא חלק מתוכנית "שכונת ראשונים - ערד", הכוללת שטח של כ־111 דונם, שמטרתה הוא שיקום השכונה ההיסטורית בערד ולהחזירה לחיים עירוניים פעילים.
על פי התוכנית, ייבנו בשכונה כ־500 יחידות דיור בבניינים בגובה של חמש עד עשר קומות, בנייני ציבור ומסחר וכמו כן תשוקם הכיכר הקיימת כיום בשכונה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב