"לפעמים אני מסתובב חצי שעה בשביל למצוא מקום חנייה ליד 'מרכז המורים'. זה באמת גורם לעצבים והופך לסיוט אחד גדול. המצב לא משתפר אלא הולך ומחמיר", מספר תושב באר־שבע שעובד במרכז הנגב.
1 צפייה בגלריה
חניון מלא בבית החולים סורוקה
חניון מלא בבית החולים סורוקה
חניון מלא בבית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

מצוקת החנייה במקומות מרכזיים בבאר־שבע מורגשת היטב. מקום חנייה הפך למצרך מבוקש, והמשימה עבור נהגים רבים למצוא חנייה הופכת למסובכת, במיוחד באזור המוסדות הציבוריים בשכונה ב'.
סוגיית מצוקת החנייה עלתה לדיון במועצת העיר די במקרה, כאשר חברי המועצה נתבקשו לאשר את קריאת שם הכיכר המרכזית בכניסה ל"סורוקה" ברחוב וינגייט: "כיכר סורוקה", לאות הערכה לצוותי הרפואה של המרכז הרפואי הגדול בנגב.
או אז חבר המועצה עו"ד אמנון כהן ביקש להתייחס לנושא החניות וציין: "יש בעיה קשה של חנייה ב'סורוקה'. לא פעם העיר נתנה מקומות (חנייה - י.ל) מחוץ לבית החולים, היום כמעט ואין". כהן תהה בהמשך לדבריו מה עושה העירייה כדי לשפר את המצב.
עו"ד כהן גם העלה את סוגיית המחירים לשעת חנייה ב"סורוקה", כאשר בימים אלה משפחות רבות מגיעות לבקר חיילים המאושפזים בבית החולים.
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', השיב לכהן בעניין בני משפחות החיילים: "לדעתי, נותנים מענה דווקא למשפחות האלה, וגם אנחנו עזרנו ועוזרים למשפחות האלה".
אז כיצד פותרים בכלל את בעיית החנייה בעיר? בשורות גדולות לא היו בדיון, מלבד האופציות כמו להשתמש יותר ויותר בתחבורה הציבורית, ולנסוע פחות בכלי רכב פרטיים.

קראו גם:

בישיבה הועלו ספקות על ידי מספר משתתפים באשר לנגישות ואיכות התחבורה הציבורית בעיר. דנילוביץ' הבהיר: "המצב של החניות והתנועה בעיר ובמדינה יילך ויחריף. המדינה לא דואגת לתחבורה ציבורית יעילה, טובה וזמינה בתדירות גבוהה, ומצד שני, היא מוכרת כמויות של כלי רכב, כי זאת ההכנסה הכי גדולה שלה".
בנוגע לחנייה במרכז הרפואי "סורוקה", אמר דנילוביץ': "אני יודע שבתוכניות שלהם הם רוצים לייצר עוד חניונים תת־קרקעיים. אנחנו עוזרים להם".
"לא היו בשורות גדולות בנוגע לבעיות החנייה ברחבי העיר", הודה לאחר מכן אחד המשתתפים בדיון. "ונראה שהנושא ימשיך להעסיק אותנו גם כשלא רואים פתרון באופק".