הטבח הנורא, המעשים הרצחניים של מחבלי החמאס, והפצועים הקשים שזרמו לבית החולים סורוקה בשבת השחורה של ה-7.10, זעזעו את כלל עובדי הרפואה בישראל. אך פוסט שהעלתה, רז שפירא, אחות במיון ילדים ב"סורוקה" ובו הביעה זעם על אלה שהביעו תמיכה במעשים הללו, סיבך אותה בצרות.
2 צפייה בגלריה
רז שפירא
רז שפירא
רז שפירא
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)
בפוסט שפרסמה שפירא היא כתבה: "כשפתחתי את האינסטגרם כל רצוני היה לעזור להורים ולילדים ללא הבדל דת מין וגזע, כי המקצוע שלנו מונע מאהבה, מעזרה וחמלה. הלב עובד שעות נוספות. אבל אז, במקצוע היפה בעולם, המפלצות מרימות את הראש. תתי אדם, אחים ואחיות, שעובדים בבתי חולים בארץ ישראל, אנשים שמטפלים בחולים, כותבים דברי תמיכה בטבח שעברנו ועודנו עוברים. אני אדאג שכולם יידעו מי אתם. אני אעשה הכל שאתם לעולם, אבל לעולם, לא תעבדו במקצוע הזה".

קראו גם:

בעקבות הפוסט הוחלט בהנהלת "סורוקה" להוציא אותה לחופשה כפויה. חבר הכנסת, צבי סוכות, הגיב על המהלך במכתב ששלח למנהל המרכז הרפואי "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, וכתב:
"תמיכה של עובדי מערכת הבריאות בישראל, האמונים על שמירה והצלת חיי אדם, ברצח יהודים אינה מתקבלת על הדעת בזמני שגרה ועוד יותר בזמן חירום לאומי בו אנו נמצאים. נוכח זאת מצופה כי בית החולים ימצה את הדין וירחיק משורותיו את אותם תומכי טרור ולא את אלו החושפים אותם".
ח"כ סוכות, כחבר ועדת הבריאות של הכנסת, ביקש לקבל: "הבהרות מיידיות נוכח אירוע חמור זה. אבקש לדעת מיהו הגורם שקיבל את ההחלטה בעניינה, באיזה סמכות עשה זאת, מהן הסיבות להפסקת עבודתה, מדוע לא נעשה לה שימוע עד לרגע זה ומתי תחזור לתפקידה".

2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה רז שפירא
הפוסט שפרסמה רז שפירא
הפוסט שפרסמה רז שפירא
(צילום מסך מתוך הרשת החברתית)

בדיקת "מיינט באר שבע והנגב" מלמדת כי שפירא לא פוטרה, והסיבה לצעד שננקט נגדה, הוא לדברי "סורוקה" פגיעה והשמצות לא מבוססות נגד מגזר שלם של עובדים מסורים.
מהמרכז הרפואי "סורוקה" נמסר בתגובה:
"הנהלת המרכז הרפואי "סורוקה" פועלת ללא פשרות ומוקיעה כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, ואם חלילה יהיו ביטויים כאלה מצד עובדים הם יושעו לאלתר. לצד זאת, לא נקבל ביטויים הפוגעים בציבור שלם של עובדי המרכז הרפואי והשמצות לא מבוססות כנגדם. לא נוכל להשלים עם איומים על פגיעה מכוונת במקום העבודה של עובדים מסורים. המרכז הרפואי טיפל ומטפל במאות נפגעים מהתקפת הטרור המתועבת של חמאס ביום שבת 7.10 ומאז, במסירות עצומה, כתף אל כתף של כלל עובדי המרכז הרפואי מכל המגזרים בחברה הישראלית".