מספר שבועות לאחר המלחמה פנה ראש מועצת עומר, פיני בדש, למנהלת תקומה המובילה את העשייה למען תקומת יישובי חבל העוטף, ועדכן את ראשיה כי החליט לדחות את שיווקם של 36 המגרשים ביישוב שיועדו למכרז, על מנת שניתן יהיה לאכלס בהם את התושבים שפונו. במנהלת תקומה נרתמו ליוזמה והחלו לעבוד בשיתוף פעולה עם המועצה כדי למפות את הצרכים של התושבים המפונים שיגיעו לעומר.
2 צפייה בגלריה
פיני בדש
פיני בדש
פיני בדש
(צילום: הרצל יוסף)

נציגי מנהלת תקומה סיכמו יחד עם נציגי קהילת כיסופים את מעברם הזמני של הקהילה ליישוב עומר עד לחזרתם לביתם.
במסגרת ההחלטה, מנהלת תקומה תספק כ-80 יחידות דיור (קראווילות) לתושבי כיסופים בתוך עומר.
המועצה המקומית עומר תקלוט את קהילת כיסופים לתוך מוסדות הציבור שלה, חוגים, רפואה וכלל שירותי המועצה וזאת על מנת לספק לקהילת הקיבוץ תחושת נוחות וקהילתיות מיטבית ככל האפשר.
מנהלת תקומה תממן את התשלומים השונים: ביטוחים, ארנונה, שירותי תקשורת וגז ואף תוספות שונות שיחולו על המועצה בהתאם לצרכי הקיבוץ הייחודיים ותספק מענק הצטיידות לכל משק בית שישולם במרוכז.

2 צפייה בגלריה
פיני בדש
פיני בדש
פיני בדש
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

המנהלת גיבשה גם פתרון זמני לחברי הקהילות שבוחרים שלא להצטרף למגורים ביישובים הקולטים, ומלבד דמי כלכלה והצטיידות, ישולמו לכל משפחה דמי שכירות חודשיים.
יש לציין כי מעבר זה הוא פתרון זמני לטווח הביניים עבור הקיבוץ. עד למעבר הזמני ליישוב עומר, ישארו תושבי כיסופים במלון בים המלח וימשיכו לקבל את המעטפת שניתנה עד כה.
שיתוף הפעולה הפורה בין מנהלת תקומה, מועצה מקומית עומר, מועצה אזורית אשכול, החטיבה להתיישבות וקיבוץ כיסופים, הוא שמאפשר את המענה המואץ לטובת פתרון הביניים.