יצחק בנאי, ששימש בתפקידו האחרון על כס השיפוט כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הלך אתמול (שלישי) לעולמו והוא בן 92 במותו.
2 צפייה בגלריה
אורנה ויצחק בנאי, בהלוויית חיים בנאי ב-2008
אורנה ויצחק בנאי, בהלוויית חיים בנאי ב-2008
אורנה ויצחק בנאי, בהלוויית חיים בנאי ב-2008
(צילום: מאיר אזולאי)
בנאי נולד בשנת 1930 בירושלים להוריו מלכה ומאיר, אף הם ילידי ירושלים. הוא סיים את בית הספר העממי (יסודי) "אליאנס" ואת בית הספר התיכון "דעת" בירושלים. לאחר ארבע שנות לימודי משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים קיבל בנאי בשנת 1959 תואר מוסמך למשפטים. באותה שנה הוא נישא לאשתו שמחה, אשת חינוך, אשר ניהלה את בית הספר התיכון מקיף ו' בבאר-שבע ולאחר מכן את אגף החינוך והתרבות בעיריית באר-שבע.
בשנת 1963, שנתיים לאחר שקיבל רישיון לעריכת דין, עבר יצחק בנאי מירושלים לבאר-שבע עם משפחתו ובמשך שנתיים שימש כסגן פרקליט מחוז ירושלים. בין השנים 1965-1969 הוא ניהל משרד לעריכת דין בבאר-שבע. בשנת 1969 הוא התמנה לשופט בבית משפט השלום בבאר-שבע ובשנת 1981 הוא הוא התמנה לשופט בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. בשנת 1995 התמנה יצחק בנאי לסגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, תפקיד בו החזיק עד פרישתו לגמלאות בשנת 1999. בשנת 2007 הוענק לשופט יצחק בנאי תואר "יקיר באר-שבע".

2 צפייה בגלריה
(יוסי בנאי ז"ל. צילום: צביקה טישלר)

יצחק בנאי היה אביהם של הזמר והיוצר מאיר בנאי ז"ל, שהלך לעולמו לפני חמש שנים, השחקנית אורנה בנאי, המוזיקאי אביתר בנאי והרקדנית אפרת בנאי ואחיהם של יוסי בנאי ז"ל וגברי בנאי ,ייבדל לחיים ארוכים.
בשנת 1989 נמתחה ביקורת על החלטתו של השופט יצחק בנאי לשחרר ממעצר אדם שיידה בקבוק תבערה לעבר רכב עזתי במהלך התפרעות ביום הלווייתו של החייל אבי סספורטס ז"ל, שנרצח על ידי אנשי החמאס. פרקליטות המדינה ערערה על ההחלטה בפני בית המשפט העליון שאמנם קיבל את הערעור, אך במקביל גינה את הביקורת שנמתחה על השופט בנאי. שופט בית המשפט העליון דאז, מנחם אלון, ציין, כי "ביקורת כזו מסכנת את חופש שיקול הדעת של השופט מכיוון שהוא מאוים בביקורת בלתי מרוסנת מצד אנשים שפסק דינו אינו תואם את דעותיהם ורגשותיהם. ביקורת שיש בה משום ביזוי שופט חותרת תחת שלטון החוק והמשפט".

קראו גם:

לאחר פרישתו לגמלאות בשנת 1999 אמר אז השופט יצחק בנאי בראיון עיתונאי בהתייחסותו לאותה ביקורת שהושמעה נגדו, כי "זו היתה תקופה מאד לא נחמדה. אמרו נגדי דברים חריפים מאד, כשאני בסך הכל החלטתי על פי נימוקים משפטיים".
הלווייתו של השופט יצחק בנאי ז"ל תתקיים היום (רביעי) בבית העלמין שורש.