האמירות של משטרת ישראל על המלחמה בפשיעה מוכרות כבר זמן רב לתושבי הנגב, אבל נראה כי בשבועות האחרונים חלה עליה ב"פירות" אותם קוצרים במשטרה מהחקירות המתנהלות כנגד תופעות עבריינות במספר תחומים. היום הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה שארכה מספר חודשים, עצרה המשטרה 8 תושבי היישובים תל שבע, רהט וטארבין, החשודים במעורבות בסחר והחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים.

3 צפייה בגלריה
פשיטת המשטרה בישובים הבדואים בנגב
פשיטת המשטרה בישובים הבדואים בנגב
פשיטת המשטרה בישובים הבדואים בנגב
(צילום: דוברת משטרת ישראל)

במסגרת המאבק הנחוש שמנהל המחוז הדרומי נגד מחוללי פשיעה בתחום השימוש והחזקה לא חוקית של אמצעי לחימה, ניהלה היחידה המרכזית של מרחב נגב, במהלך החודשים האחרונים, חקירה סמויה שבמהלכה שוטרי היחידה הצליחו להתחקות אחר חשודים המעורבים בהחזקה וסחר של אמצעי לחימה בלתי חוקיים ולאסוף ראיות לכאורה וממצאים נגדם.
אתמול לפנות בוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה במרחב נגב של המחוז הדרומי בהובלת ימ"ר נגב ובשיתוף לוחמי החטיבה הטקטית של מג"ב ובסיוע שוטרי תחנת עיירות ורהט, על בתיהם של החשודים, שהינם יעדי "מסלול בטוח ירוק", באזור תל שבע, רהט וטארבין, שעל פי החשד מעורבים בהחזקה ובסחר באמל"ח.
עם סיום הפעילות נעצרו 8 חשודים, בגילאי ה 20 וה 30 לחייהם, ועל בסיס חומר הראיות לכאורה שנאסף כנגדם, הם הובאו אתמול בפני בימ"ש השלום בבאר שבע שהאריך את מעצרם.

3 צפייה בגלריה
שילוב זרועות במבצע האכיפה
שילוב זרועות במבצע האכיפה
שילוב זרועות במבצע האכיפה
(צילום: דוברת משטרת ישראל)

בנוסף לעבירות האמל"ח, ניהלו במשטרה מבצע כנגד עבירות כלכליות שונות בשיתוף פעולה עם מספר גופים שונים. אתמול (שני) פעלו בלשי היחידה המרכזית של מג"ב בדרום יחד עם שוטרי תחנת רהט ולוחמי החטיבה לבטחון הפנים של מג"ב בעיר רהט יחד עם גורמים אזרחיים: היחידה הארצית לאכיפת הגבייה הוצל"פ- ב"ש, מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, משרד העבודה, משרד התקשורת, משטרה ירוקה, משרד הכלכלה, משרד החקלאות, המרכז לגביית קנסות ומנהל הדלק והגז.

קראו גם:

במהלך הפעילות פשטו הכוחות על עשרה בתי עסק בעיר רהט ועיכבו מעסיק ושני שב"חים המועסקים באחד מבתי העסק. כמו כן, בוצעו בקרות מס הכנסה בשישה בתי עסק, בהם התגלו אי רישום תקבולים, ואי עמידה בחוק המזומנים, ע"ס 11,000 ש''ח. בנוסף, ביצעו הכוחות בקרות מע"מ בשישה בתי עסק, נמצאו מזומנים שלא מדווחים ע"ס 7,140 ש"ח.
במהלך ביקורת של המרכז לגביית קנסות בשני בתי עסק, התגלו שני מועסקים שיש להם חוב לרשויות ואינם מסדירים את התשלום. כמו כן, עוקלו שמונה כלי רכב ע"י הוצאה-לפועל ב"ש המוערכים בכ-400,000 ש"ח, ונבדקו מעל 150 כלי רכב נוספים. וכן הושתו שלוש קנסות ע"י המשטרה הירוקה על עבירות שונות ע"ס 2,365 ש'ח.

3 צפייה בגלריה
מעצר החשודים
מעצר החשודים
מעצר חשודים. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)

בכלל העסקים שנבדקו אותרו מחירים מופקעים ומשקלים שאינם תקינים ונפתח תיק חקירה להמשך טיפול משרד הכלכלה. במהלך בקרה של משרד העבודה בעסק נמצאו במקום מספר עובדים ללא דיווח כראוי ונתפסו דו"חות נוכחות.
בבית עסק המוכר מזון מהיר נמצאו 21 בלוני גז מסוגים שונים, אשר חוברו בצורה המסכנת את שלום הציבור והסביבה. כלל בלוני הגז הוחרמו מבית העסק ע"י מנהל הדלק והגז. בפעילות הכוחות נמצאו 2 בתי עסק ללא רישיון, היחידה המרכזית של משמר הגבול בדרום פתחה בחקירה, בנוסף לכך כלל הממצאים הועברו להמשך טיפול חקירה בגופים הרלוונטיים.