במשך שנים מתמודדים בעלי עסקים רבים בעיר העתיקה בבאר־שבע עם לא מעט קשיים על רקע חוסר האטרקטיביות של המקום ובשל מיעוט הלקוחות שמגיע לאזור, בעיקר בגלל פתיחת מרכזי קניות מתחרים גדולים ברחבי העיר. הקשיים הללו הלכו והחריפו כאשר מוסדות ותאגידים העתיקו בזה אחר זה את פעילותם מהעיר העתיקה לטובת מקומות אחרים או שאפילו נסגרו.
2 צפייה בגלריה
לקוח מופתע מול סניף הבנק שנסגר
לקוח מופתע מול סניף הבנק שנסגר
לקוח מופתע מול סניף הבנק שנסגר
(צילום: הרצל יוסף)
בין העסקים שנסגרו: שלושת סניפי בנק הדואר ברחובות הפלמ"ח, ההסתדרות והדסה, בנק דיסקונט ששכן בצומת הרחובות ההסתדרות - הדסה, ועתה סניף בנק לאומי בצומת העצמאות - החלוץ שסגר את שעריו.
מעבר לשירות שסניפים אלו העניקו, הם משכו אלפי לקוחות מדי יום שתרמו בדרך כזו או אחרת לפעילות המסחרית בעיר העתיקה, כשעל הדרך אנשים רבים ערכו באזור קניות.

קראו גם:

בעלי עסקים בעיר העתיקה הביעו אכזבה מסגירת סניף מרכזי נוסף המעניק שירות. "בגילי אני בקושי יודע להפעיל את הנייד שלי, אז ללכת לעשות פעולות בכספומט, זה פשוט לוותר ולהקשות על אוכלוסייה בגילי", אומר בעל חנות בגדים בן 75 שמפעיל את העסק מזה שלושה עשורים בעיר העתיקה.

2 צפייה בגלריה
העיר העתיקה באר שבע
העיר העתיקה באר שבע
"כל סניף שנסגר מסמל את שקיעתה של העיר העתיקה"
(צילום: הרצל יוסף)

לדבריו, "כל סניף שנסגר מסמל את שקיעתה של העיר העתיקה שעוד לא מצליחה להתאושש ממהלומת הקורונה וסבב הלחימה בעזה. אנחנו שוב חוטפים מהלומות של סגירת סניפים שמעניקים שירות חיוני לאנשים".
גם בעלי עסקים אחרים ששוחחנו עימם הביעו מורת רוח מהתמשכות המגמה של סגירת מוסדות נותני שירות. "היום שם המשחק הוא השיקול הכלכלי, כנראה שמבחינה כלכלית לא משתלם להישאר פה", אומר בעל חנות נעליים.
את לקוחות הבנק קידם שלט שהודיע על סגירת הסניף. "אם לומר את האמת, הייתי מגיע לפה אחת לחודש כדי לבדוק כמה דברים", אמר אדם שהביט בשלט שמבשר על הסגירה, "אני לא חושב שמדובר במיקום אטרקטיבי, אבל לרוב האנשים פשוט אין כוח לעבור בנק. אם תשאל אותי, מי שייפגע מהמעבר הם פחות הלקוחות של הבנק ויותר בעלי העסקים מסביבו, כי הסניף הזה היה נחשב לאחד המרכזיים במשך שנים ארוכות. אני למשל חתמתי בו על המשכנתא ואתה יכול להבין שהייתי פה מספר פעמים כי דבר כזה לא סוגרים ביום אחד. הסניף הזה משך אליו המון לקוחות".
מדוברות בנק לאומי נמסר: "מתחם הקופות בעיר העתיקה עבר ל'מגדל שבע' בשדרות רגר. השארנו בעיר העתיקה מבואה דיגיטלית לטובת הלקוחות ותושבי האזור, אשר פתוחה 24/7 וכוללת מכשירים לשירות עצמי שבהם ניתן לבצע את מרבית הפעולות הבנקאיות השכיחות בעלות מופחתת. בין השאר, ניתן לבצע משיכת והפקדת מזומן, משיכת מט"ח, הפקדת צ'קים, העברות כספים, תשלום שוברים, קבלת תדפיסים ועוד".