ירידה משמעותית בשיעור של 46.7 אחוז בצריכת אנרגיה נרשמה אשתקד במצפה רמון, כאשר כל תושב ביישוב צרך 146 קוט"ש בשנה. הישוב עומר, לעומת זאת, מוביל כיישוב בעל צריכת החשמל הגבוהה ביותר בין יישובי הנגב, עם צריכה של 296 קוט"ש לכל תושב בשנה. כך עולה מנתוני המדד השנתי של צריכת חשמל לתושב ברשויות המקומיות בישראל שפרסם השבוע משרד האנרגיה.
1 צפייה בגלריה
תאורה המטרידה את התושבים
תאורה המטרידה את התושבים
חישוב של צריכת החשמל הרשותית ותאורת החוץ
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
נתוני המדד מתבססים על נתוני הרשויות עצמן, הכוללים את סך צריכת החשמל הרשותית לתושב וצריכת החשמל לתאורת חוץ לק"מ מרובע.
על פי אותם נתונים, היישובים באזור הנגב בהם נרשמה צריכת החשמל הנמוכה ביותר בשנת 2020 הם: כסייפה (86 קוט"ש לתושב), לקייה (88 קוט"ש לתושב) ומצפה רמון (146 קוט"ש לתושב). במצפה רמון, כאמור, נרשמה ירידה בצריכת החשמל לתושב בשיעור של 46 אחוז בהשוואה לשנה קודם לכן והירידה הזו נובעת בין היתר בעקבות החלפת תאורת החוץ ברחבי היישוב וזאת במסגרת מענק של כשני מיליון שקל במסגרת תכנית רב שנתי לפיתוח מצפה רמון.
הנתונים גם מצביעים על כך שבקטגוריית הצריכה הממוצעת של צריכת חשמל ממוקמים באר-שבע (169 קוט"ש לתושב), ערד (148 קוט"ש לתושב), דימונה (186 קוט"ש לתושב), להבים (221 קוט"ש לתושב), מיתר (229 קוט"ש לתושב) ונתיבות (265 קוט"ש לתושב).
במשרד האנרגיה ציינו, כי מטרת פרסום נתוני המדד היא לאפשר לרשויות השונות לדעת את סך צריכת האנרגיה שלהן ביחס לאחרות וכי הדבר יעודד את הרשויות בעלות צריכה גבוהה לייעל את צריכת האנרגיה הרשותית ולהפחית את צריכת החשמל. הקטנת צריכת החשמל, מציינים במשרד האנרגיה, תקטין את פליטות גזי החממה ותסייע בהתמודדות עם משבר האקלים.
ממועצת עומר נמסר בתגובה על נתוני המדד, כי "ככל שהיישוב נמצא בדרוג סוציואקונומי גבוה יותר, כך גם צריכת החשמל גבוהה יותר. ליישוב עומר יש גם את פארק תעשיות ההייטק, שנמצא בתנופת פיתוח ובנייה, מה שגורם לצריכת חשמל רבה. יצוין, כי אנחנו בתהליך של החלפת תאורת הרחוב ביישוב לתאורת לד חדישה, שתביא לחיסכון בצריכת החשמל".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב