לא שקט בבירת הנגב: אירוע הנפת דגלי פלסטין על ידי סטודנטים ערבים לרגל "יום הנכבה" היום (ב') ממשיך לעורר סערה וגורר תגובות קשות של תושבים.
1 צפייה בגלריה
הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון
הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון
הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)
לאחר שראש העירייה רוביק דנילוביץ' התבטא נגד האירוע שהתקיים בקמפוס של האוניברסיטה וכינה אותו "זעזוע ובושה", הגיע תורו של סגנו שמעון בוקר שקרא לנשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ' להתפטר.
"צריך להעיף אותו מיד", אמר. "לא ייתכן שהציבור יממן את האוניברסיטה וזו פועלת נגדו. יישר כוח לראש העיר רוביק דנילוביץ', אנחנו לא שותקים יותר".
בוקר מתכוון להוביל מחאה בימים הקרובים נגד האוניברסיטה והעומד בראשה. הפעילה החברתית ציפורה חלפון, פרסמה פוסט ובו הביעה את תחושותיה בעקבות התגברות התופעה של הפגנות נגד המדינה בקמפוסים באוניברסיטאות: "זה כבר הרבה מעבר, זה אות קלון על מצחה של מדינת ישראל שבאצטלה של פלורליזם וגיוון דעות מאפשרת לתומכי חמאס לקרוא קריאות להשמדתה, עד מתי נאפשר את הזוועה הזאת להתרחש? תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מדי, אם לא איחרנו כבר את הרכבת".
קראו גם:
עוד כתבה ציפורה חלפון: "דגלי אשף באוניברסיטת בן גוריון זה לא גיוון דעות, זה ניסיון הפיכה, מרד, כיבוש המדינה היהודית, מתי תבינו? כמה אנחנו צבועים עם עצמנו".
תושבים מהשכונות הוותיקות שמתגוררים בסמוך לאוניברסיטה, קוראים ברשתות החברתיות לתושבים לצאת להפגנה המונית.
אחד מהם הוא חזי כהן שדורש להפסיק לפטפט כלשונו בשיחות סלון ולצאת להפגנות המוניות: "הנפת דגלי אשף שקוראים להשמדת מדינת ישראל, על ידי סטודנטים שמקבלים הטבות, אפליה מתקנת, ונהנים מכל טוב בלי חובות, זו יריקה בפרצוף של המדינה ובפרצוף שלנו. בואו בהמונים ותפסיקו ליילל, אסור לתת לזה להמשיך".
גם סניף הליכוד בבאר-שבע מתארגן למחאות, ומתארגנת קבוצה של חברים עם דגלי המדינה מול הקמפוס בשדרות בן גוריון למחות על מה שהם מכנים "הפקרות וחוסר משילות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב