סערה פרצה היום (שני) באוניברסיטת בן גוריון כאשר זו מול זו התקיימו ברחבת הספרייה שתי הפגנות של תאים פוליטיים באוניברסיטה: תא 'אם תרצו' ותא 'חד"ש'.
1 צפייה בגלריה
דגלי ישראל מול דגלי פלסטין בבן גוריון
דגלי ישראל מול דגלי פלסטין בבן גוריון
דגלי ישראל מול דגלי פלסטין בבן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)
ההפגנה בחסות תא חד"ש נערכה כצעד הזדהות עם 'הנכבה' והבעת מחאה נגד הכיבוש, וכללה הנפת דגלי פלסטין ואש"ף. מול ההפגנה הזו נערכה הפגנה נוספת של תא "אם תרצו" שנשאו דגלי ישראל, קראו נגד הסטודנטים הערבים, ובין השאר צעקו: "מוות למחבלים" "זה לא הבית שלכם" ועוד.
צפו בהפגנות שהתקיימו באוניברסיטת בן גוריון >>>

מספר רב של סדרנים ניסו לשמור על הסדר במקום. למעט מקרה אחד בו סטודנטית פרצה לרחבת ההפגנה של תא "חד"ש", והוצאה על ידי הסדרנים, לא נרשמו היתקלויות בין שני המחנות.
מי שהגיב בזעזוע על המראות הללו היה ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שמיהר לשגר מכתב חמור לנשיא האוניברסיטה. בין השאר כתב: "דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויב שכל רצונם הוא להשמידה". עוד הוסיף כי, "עוד קו אדום נחצה היום", ציין כי ליבו עם המשפחות השכולות הצופות "בביזיון הזה", וסיכם במילים הקשות: "חייב לומר לך, אני מתבייש".
אורטל פרלמן שמואלי, ממייסדות הפורום לקידום הנגב וחברת מועצת העיר באר שבע, הגיבה אף היא ואמרה: "הנפת דגלי ישות עוינת בלב מוסד חינוכי במימון ציבורי צריכה לגרור עונש חמור על ידי המוסד במלוא העוצמה. אותם פרובוקטורים שבתיקם היה דגל אש״ף במקום חומר לימודי לא הגיעו לקמפוס כדי ללמוד אלא כדי לעורר מהומה. על הנהלת האוניברסיטה לשלול לאותם פרובוקטורים את המלגות ולהשהותם לאלתר. אוי לאותה הבושה".
יו"ר מרכז השלטון האזורי ויו"ר המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', הגיב להפגנה: "אסור לנו לקבל את העובדה שאוניברסיטה בישראל, בין אם בתל אביב או בין אם בבאר שבע, מאפשרת הנפת דגלי פלסטין ושירי הלל מסיתים לפגיעה בישראל. אבוי לנו שהגענו למצב שאוניברסיטה בישראל, שמתוקצבת ע"י המדינה, מאשרת להניף דגלים המבטאים אנטי ישראליות. אני מצפה משרת החינוך ומהמועצה להשכלה גבוהה להתערב בהקדם ולטפל בתופעה הבזויה במיידי".
יו"ר הוועד להצלת הנגב, אלמוג כהן, הוסיף: "היום נחצה עוד קו-אדום בשרשרת קווים מסוכנים שמנסים לקבוע סדר יום חדש בנגב. נצא למלחמת חורמה ללא תאריך סיום עד אשר האוניברסיטה תחזור אל שטחה הריבוני של מדינת ישראל".
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".
לעדכונים - חדשות באר שבע