ברוכים הבאים. שמונה זאבים טלואים זכרים הגיעו באחרונה למדבריום, פארק החיות ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל בבאר-שבע. להקת הזאבים הזו הגיעה מגן החיות Sigean שבדרום צרפת כחלק מתכנית שימור המין של ארגון גני החיות האירופי, הכולל גם את פארק החיות הבאר שבעי.
2 צפייה בגלריה
הזאבים הטלואים במדבריום
הזאבים הטלואים במדבריום
הזאבים הטלואים במדבריום
(צילום: מדבריום)

חמישה זאבים מתוך השמונה הם בני חמש שנים ושלושה נוספים הם צעירים יותר והם בני שלוש שנים. בימים הראשונים, כך מדווחים אנשי הפארק, הבחין הצוות בשני זאבים שנחשבים כנחותים בקבוצה. כאשר ניתן לקבוצת הזאבים נתח ענק של בשר, שישה זאבים ישבו ואכלו סעודת מלכים והזאבים הנחותים בקבוצה לא הורשו להשתתף בסעודה. רק כאשר ששת הזאבים סיימו את ארוחתם, הורשו שני הזאבים הנוספים להסתפק בשאריות האוכל.

2 צפייה בגלריה
הזאבים הטלואים במדבריום
הזאבים הטלואים במדבריום
הזאבים הטלואים במדבריום
(צילום: מדבריום)

הזאב הטלוא הוא טורף בגודל בינוני ממשפחת הכלביים. פרוותו בעלת כתמים בצבעי צהוב, שחור, חום ולבן ומכאן גם שמו. בעבר, הזאב הטלוא היה נפוץ במגוון בתי גידול בכל יבשת אפריקה וכיום תפוצתו הצטמצמה באופן משמעותי ונותרו אוכלוסיות של זאבים טלואים בתשע מדינות במרכז, מערב ודרום אפריקה.
על פי ההערכה, נותרו בטבע כ-6,600 זאבים טלואים, כאשר במהלך עשרים השנים האחרונות אוכלוסייתם נמצאת בירידה מתמדת, הן בשל פגיעה בבתי הגידול שלהם, הן בשל ציד והרג בתאונות דרכים והן בשל מחלות זיהומיות.
הזאבים הטלואים שהגיעו למדבריום בבאר שבע הם , כאמור, זכרים ואינם מיועדים לרבייה והוצאתם מגן החיות בצרפת מאפשרת ללהקה המקורית ממנה הם הגיעו להמשיך להתרבות ובכך להמשיך את תכנית הרבייה של מין זה הנמצא בסכנת הכחדה.

קראו גם:

ולמי שמתעניין, לשמונת הזאבים הללו יש גם שמות שניתנו להם עוד בצרפת. הזאבים הטלואים, שעושים בימים אלה את צעדיהם הראשונים בבירת הנגב, עונים לשמות סיוואה, אורקאי, סובק, אוקנדה, אוביי, אובורו, אובנגי וסידיבה.