פותחים דף חדש: עיריית באר שבע אישרה לעמותת "צער בעלי חיים" תמיכה כספית בסך 14,900 שקלים לשנה זו.
1 צפייה בגלריה
רוחה בן דהן וחבר על ארבע
רוחה בן דהן וחבר על ארבע
רוחה בן דהן וחבר על ארבע
(צילום: פרטי)

מדובר בהחלטה דרמטית מבחינת העמותה, שהגישה בעבר בקשות רבות לתמיכה כספית, אך הן נדחו על ידי העירייה בטענה כי העמותה אינה עומדת בקריטריונים הנדרשים.
סיפור המאבק בין העמותה לעירייה התפרסם לראשונה בעיתון "ידיעות הנגב" בשנת 2016, כאשר העמותה שדואגת לבית חם לבעלי חיים, חזרה וטענה כי פגיעה בהכנסותיה היא בראש ובראשונה פגיעה בבעלי חיים שזקוקים למסגרת ולטיפול ובפעילות השוטפת שלה. עיקר הכנסותיה של העמותה מתרומות, והיא נעזרת במתנדבים.
מנכ"לית עמותת "צער בעלי חיים", רוחה בן דהן, הביעה סיפוק מהחלטת העירייה, ואמרה: "העירייה באה לקראתנו. נשמח לעוד הרבה שנים של שיתוף פעולה, ונקווה לתקופות טובות יותר. נקווה גם שסכומי התמיכות יעלו בהתאם. אנחנו זקוקים לכסף כאוויר לנשימה".
עוד אמרה בן דהן: "אין תמיכות ממוסדות ממשלתיים כי אין תקציב למדינה, ואין תמיכות מפרטיים כי פשוט אין כסף לאנשים. בחודש מרץ היתה פריצה למשרדי העמותה ונגרם נזק שנאמד בכעשרת אלפים שקלים, לכן אנחנו יוצאים בקריאה לציבור לתרום ככל שהם יכולים".

הכלובים מלאים


עמותת "צער בעלי חיים" נוסדה בשנת 1976 ונרשמה ברשם העמותות בנובמבר 1983. העמותה שוכנת ברחוב יהושע הצורף באזור התעשייה, ומשתרעת על שטח של כשלושה דונם, בה ממוקמים כ־40 כלובים גדולים עם חצרות כלבייה, 18 כלובים לבידוד, 26 כלובים לגורים למסירה, ועוד. במקום גם קיים מבנה לחתולים.
משימתם העיקרית של חברי ומתנדבי העמותה, כפי שהם מציינים, היא הצלת כלבים וחתולים שננטשו או שעברו התעללות, ומציאת מסגרת הולמת עבורם.

קראו גם:

בעמותה פועלת מרפאה וטרינרית המעניקה שירותים וטרינריים לכל בעלי החיים שננטשו או שהינם פצועים וזקוקים לטיפול רפואי. כמו כן פועל במתחם פנסיון המטפל בכלבים וחתולים בעת שבעליהם נמצאים בחופשה.
"אימוץ כלבים זה משהו שמגיע בגלים, לפי תקופות", אומרים מתנדבים בעמותה, "אבל ברוב ימי השנה הכלובים לצערנו מלאים ואין ביקוש לכלבים שהם, על הנייר, כלבים מעורבים. ישנם אמנם כלבים שפחות מתאימים למשפחות, אך ישנם הרבה כלבים שנתקעים המון זמן בכלובים רק כי הם שחורים, או גדולים מדי או מנשירים פרווה. אנחנו רוצים להעניק לכלבים האלה תנאים בסיסיים וסבירים שיאפשרו להם לחיות בכבוד, ולכן כל שקל שנכנס לקופת העמותה הולך רק לטובת המטרה הזאת".