תחת הכותרת "הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית" שיגר אמש (שלישי) ראש עיריית דימונה, בני ביטון, מכתב חריף לשרת התחבורה, ח"כ מירב מיכאלי, שבו הוא מאיים, כי אם השרה לא תעצור את הרפורמה המתוכננת ותחשב מסלול מחדש, הוא לא יהסס לעתור לבג"צ כדי שזה יורה לה לעצור את אותה רפורמה.
2 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית דימונה
התחנה המרכזית דימונה
התחנה המרכזית דימונה
(צילום: הרצל יוסף)
במכתבו מבקר ביטון את הרפורמה שעלתה לכותרות ובגינה הודיע יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, לשעבר ראש מועצת ירוחם, כי לא יצביע עם הקואליציה כל עוד לא יחולו שינויים ברפורמה.
"בימים אלה מקדם משרד התחבורה רפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית", הוא מציין שם, "ולפי הפרסומים, תוביל הרפורמה לשיפור ויעילות בחלקי הארץ מחד ומאידך להתייקרות חדה וכואבת לתושבי הפריפריה.
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית דימונה בני ביטון. מצפה למחירים זולים יותר
ראש עיריית דימונה בני ביטון. מצפה למחירים זולים יותר
ביטון. מאבק בלתי מתפשר
(צילום: הרצל יוסף)
"מזה שנים פועלת מדינת ישראל ללא לאות על מנת לצמצם את הפערים בין יישובי הפריפריה למרכז הארץ ולא ייתכן שכרטיס אוטובוס יהיה במחיר שאינו שווה לכל נפש וזאת ללא התחשבות בפרמטרים נוספים של מיקום ואזור ומצב סוציואקונומי. התחבורה הציבורית בעיר דימונה הינה עורק חיים ראשי, המשמשת ציר מחבר בין דרום לצפון, בין הפריפריה למרכז".
לדברי ביטון, עבור אוכלוסיות רבות בדימונה שירותי התחבורה הציבורית הינם האמצעי הבלעדי לנגישות וניידות. לדבריו, "רפורמה זו הינה סיכול ממוקד של הנגשת התחבורה הציבורית לציבור שאותו היא נועדה לשרת והיא תוביל להגדלת הפערים שבין כה וכה קיימים ולבידול צורם בין המעמדות הסוציואקונומיים. לא יעלה על הדעת כי יהיה תשלום זהה לכל, ועניים ועשירים ישלמו באופן זהה.
קראו עוד >>>
"כראש עיריית דימונה", מסכם ביטון, "פניותיי הן לטובת תושבי עירי ובמידה ורפורמה זו תקודם, איאלץ לעתור לבג"צ לטובת עצירת המחדל".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי "בזכות מהפכת 'דרך שווה' של משרד התחבורה ישתלם לתושבות ולתושבי דימונה לנסוע יותר בתחבורה הציבורית.
"מאוגוסט יופעל בדימונה כרטיס חופשי אזורי, שיאפשר נסיעה בטווח 40 ק"מ (כולל לבאר-שבע) ב- 99 שקל בחודש וב- 49.5 שקל לילדים, נוער ואזרחים ותיקים. בנוסף, בני 75 ומעלה ייסעו חינם בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. יצוין, כי לראשונה בעיר, יתאפשר מעבר חופשי 90 דקות בכרטיס לנסיעה בודדת, כך שניתן לבצע החלפות במחיר נסיע אחת".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב