ניצחון לצועדים: מצעד הגאווה במצפה רמון יתקיים ביום שישי הקרוב במסלולו המקורי - במרכז היישוב. כל זאת לאחר שהמשטרה חזרה בה היום (רביעי) מהחלטתה שלא לאפשר את קיומו של המצעד בנימוק שקיים חשש לשלום הציבור.
1 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. חדרה משתפרת
דגל הגאווה. חדרה משתפרת
דגל הגאווה
(המחשה: shutterstock)
להחלטה המקורית קדמה הפגנת גורמים חרדיים כנגד מעבר המצעד סמוך לישיבה התורנית "מדברה כעדן", וסמוך לביתו של ראש הישיבה, הרב צבי קוסטינר, ובעקבותיה הוחלט להסיט את מסלול המצעד.
בתגובה, מארגני האירוע - מיכל רומי ועמותת "קשת" וכן עמותת "ישראל חופשית", הגישו עתירה לבג"צ נגד החלטת המשטרה, בדרישה לקיים את האירוע כמתוכנן, ובעקבות הביקורת שמתחו שופטי בג"צ, חזרה בה המשטרה ואישרה את המסלול המקורי.
"מדינת ישראל", אמרה מיכל רומי, ממארגני המצעד, שהגישה את העתירה, "היא לא רק מדינת תל-אביב. כשבמרכז הארץ מקבלים תקציבים ותמיכה מכל הארגונים וגם המותגים, אנחנו במצפה רמון ממשיכים להילחם על הזכות הבסיסית שלנו – שוויון בין בני ובנות האדם.
"אני מודה לשופטים על הצדק וגם למשטרת ישראל על כך שהתפכחה ומצאה את הדרך לשמור על הזכויות של כל תושבי מצפה רמון. אם לא נעמוד על הנגב, לא תעמוד תל-אביב".
קראו עוד >>>
מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר: "השכל הישר ניצח והמצעד יצעד בלב היישוב כפי שהיה חייב להיות. אני מודה לשופטים שלא אפשרו לעוול לקרות ומסיר את הכובע בפני המנהיגות הגאה במצפה רמון. אסור לנו להתקפל בפני קיצוניים אף פעם. הצדק מנצח".
באי כוח העותרים, עורכי הדין חגי קלעי ועדיה שיינוולד, מסרו, כי "אנו מברכים על עמדת בית המשפט הבלתי מתפשרת, כמו גם על נכונות המשטרה לקבלה ולאפשר את קיום המצעד במתווה שהתבקש מלכתחילה. לא זו בלבד שזהו הדין הברור, זוהי גם ההחלטה הנכונה, המוסרית והחברתית. אנו מקווים שגם מי שהתנגדו לקיום המצעד במסלולו ישכילו לא רק להימנע מאלימות, אלא גם ינצלו את ההזדמנות להכיר קהילה עשירה, מגוונת ומעניינת שעד כה הם עמדו כנגדה".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב