מעצרו של דקל ששונקר (31), תושב דימונה, החשוד בעבירות של סחר בסמים, בעילת קטינה מתחת לגיל 14, מעשים מגונים וקיום יחסי מין עם נשים כשהוא נושא את נגיף האיידס, הוארך היום (יום ראשון) על ידי בית משפט השלום באשקלון בחמישה ימים. בכך נענתה השופטת באופן חלקי לבקשת המשטרה אשר ביקשה להאריך את מעצרו של ששונקר בשמונה ימים לצורכי החקירה.
1 צפייה בגלריה
החשוד דקל ששונקר
החשוד דקל ששונקר
החשוד דקל ששונקר
(צילום פרטי)
במהלך הדיון בבית המשפט עלה כי בעוד שבראשית החקירה דובר על קורבנות ספורים הרי שכעת מדובר ב-18 נשים, אשר על פי חשד המשטרה ביצע בהן דקל ששונקר עבירות של בעילה שלא בהסכמה חופשית וכן קיים יחסי מין עם נשים מבלי שיידע אותן כי הוא נושא את נגיף האיידס.
קראו גם >>
במהלך הדיון עלה גם כי התקבלה תוצאה חיובית של אחת הקורבנות, אשר נדבקה ככל הנראה בנגיף האיידס לאחר שככל הנראה קיימה יחסי מין עם ששונקר. תוצאות הבדיקה שנערכה לחלק נוסף של הקורבנות טרם התקבלו עד עתה, אך החשש הוא כי קורבנות נוספים של דקל ששונקר אכן נדבקו במחלת האיידס.
בבקשתה להאריך את מעצרו של ששונקר טענה המשטרה כי בסוף השבוע האחרון התווספו למניין קורבנותיו של ששונקר 12 נשים נוספות לאלה שכבר התלוננו, שפנו והתלוננו בתחנת המשטרה לאחר פרסום פרטיו של ששונקר וכי על פי גרסתן פעל ששונקר בדפוס התנהלות דומה מצדו כלפי קורבנותיו.
בתחילה, כך על פי החשד, הוא הבטיח לאותן נשים עזרה כלכלית ואף הציג את עצמו כעורך דין, לקח מהן כספים תמורת אותה עזרה ולאחר מכן גם ביצע בהן עבירות מין. עוד נטען כי בין קורבנותיו של ששונקר נמנים על פי החשד גם גברים.
עו"ד ליאור רונן, בא כוחו של ששונקר: "היחידה החוקרת מבצעת את הליך החקירה באופן חד צדדי, תוך שהיא נמנעת מלבדוק טענות הגנה אותן מוסר ששונקר ביחס לחלק מקורבנותיו והיא מתמקדת אך ורק באיסוף חומר מפליל ומרשיע. עם כל הכבוד להקמת צוות חקירה מיוחד, ורוצים לגלות עוד ועוד מקרים, תחושת הצדק והמוסר נפגעת מאיך שהחקירה מתנהלת".
בהחלטתה להאריך את מעצרו של דקל ששונקר בחמישה ימים נוספים ציינה השופטת דורית בונדה, כי "על אף שמדובר בקורבנות רבים, שהולכים ומצטברים, עדיין מצופה מהיחידה החוקרת לבדוק את כלל טענות הגנה של המשיב וזוהי אף חובתה של היחידה החוקרת. החשד כנגד המשיב הולך ומתרחב ולצדו גם עילות המעצר. לצד החשש לשיבוש החקירה קיימת גם עילת מעצר בדמות מסוכנות".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב