בני זוג, תושבי נתיבות, אשר ניצלו ממתקפת הטרור של מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר לאחר שמחבלים שחדרו לעיר נכנסו לחצר ביתם וחוסלו על ידי כוחות הביטחון, הגישו בקשה לקבלת רישיון לנשיאת אקדח לאחר שפונו מביתם לכפר המכביה וביקשו לשוב לביתם כשברשותם נשק להגנה עצמית.
2 צפייה בגלריה
אקדח מטווח כלי נשק - תמונת פייסבוק
אקדח מטווח כלי נשק - תמונת פייסבוק
רק הבעל סורב
(צילום המחשה: shutterstock)

עד כאן, מדובר במקרה שגרתי של בקשה של תושבים להתחמש כהגנה מפני מחבלים, אולם במקרה של בני הזוג חלה תפנית בעלילה. בעוד שבקשתה של האישה נענתה מידית, הרי שבקשתו של בעלה נדחתה - בנימוק שמתנהל נגדו הליך משפטי בגין בנייה בלתי חוקית.
על פי כתב אישום, שהוגש לבית המשפט לעניינים מקומיים בבאר-שבע נגד בני הזוג בשלהי שנת 2018, כאשר התגוררו באותה תקופה בבאר-שבע, על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה באר-שבע, עלה כי בתקופה שבין חודש יוני 2017 לחודש אוקטובר 2017 הם עשו שימוש בעבודות בניה שנבנו ללא היתר, כשמדובר היה במחסן בחצר האחורית ובבריכת שחיה העשויה מפי.וי.סי וגודלה עמד על כ-8 מ"ר.
בכתב האישום נטען נגד בני הזוג כי השימוש שהם עשו באותם נכסים היה בלא היתר, כאשר ביצוע העבודה או השימוש בהם טעונים היתר. כתב האישום ייחס לבני הזוג אישומים של שימוש במקרקעין הטעון היתר ללא היתר ובסטייה מהוראות תכנית וכן שימוש אסור במקרקעין.
לימים עברו בני הזוג להתגורר בנתיבות ובתקופת שהותם במוקד הפינוי בכפר המכביה ,לאחר מתקפת המחבלים, שטחו את מצוקתם בפני נציג משרד המשפטים, שהגיע למוקד הפינוי ונרתם לסייע לבני הזוג לאחר שהבעל סורב לקבל רישיון לנשיאת אקדח. עו"ד יקיר שקרצי מונה לייצג את הבעל מטעם הסניגוריה הציבורית והוא נפגש עם התובע המטפל בתיק, במטרה לשכנעו לסגור את התיק בחלוף שבע שנים מביצוע העבירה, שהיתה נשוא כתב האישום נגד הבעל.

2 צפייה בגלריה
עו"ד יקיר שקרצי
עו"ד יקיר שקרצי
עו"ד יקיר שקרצי
(צילום: מיכל קושרוב)

ניסיון השכנוע של עו"ד שקרצי הצליח והמדינה הודיעה על חזרתה מכתב האישום, תוך התחשבות בנסיבות אותן חוו בני הזוג באותה שבת שחורה.
התיק הובא לאחרונה להכרעה בפני בית המשפט לעניינים מקומיים בבאר-שבע, כשבמהלך הדיון בפני השופטת אורית קרץ ציין בא כוח הוועדה לתכנון ובנייה באר-שבע, עו"ד עידו דליות, כי "בתיק האמור נמחקה הנאשמת, כאשר באותה עת לא הובאו בפנינו טענות ומסמכים רלוונטיים בעניינו של הנאשם בעניין בקשתו למחיקתו מכתב האישום האמור. לאחר שהגיעו בחודש האחרון ונבחנו אל מול הפרקליטות, הוחלט למחוק אותו מכתב האישום מכיוון שמדובר בהליך שטרם ניתן בו מענה ונבקש להורות על ביטול כתב האישום".

קראו גם:

בהחלטתה, נענתה השופטת אורית קרץ לבקשת המאשימה והורתה על ביטול כתב האישום נגד הבעל וכן על סגירת התיק. בעקבות ביטול כתב האישום נענתה בקשתו של הבעל לקבלת רישיון הנשק.
"אני מברך את הפרקליטות", אמר ל'מיינט באר-שבע והנגב' עו"ד יקיר שקרצי, בא כוחו של הבעל, "שקיבלו את הבקשה שלי לביטול כתב האישום. ההליך התנהל החל משנת 2018 בבית המשפט והגיע סוף סוף לסיומו על הצד הטוב ביותר עבור מרשי וללא הרשעה פלילית".