לילה של ירי פראי לעבר ישובי הנגב בעקבות תוצאות הבחירות המקומיות בישוב הבדואי לקייה. התושבים זועמים היום (ב') וקוראים להתערבות המשטרה, לאחר שהתגלה קליע וכן רכב שנפגע הבוקר.
2 צפייה בגלריה
הקליע שנמצא בעקבות הירי
הקליע שנמצא בעקבות הירי
הקליע שנמצא בעקבות הירי
(צילום: פרטי)

הסיבוב השני של הבחירות לראשות מועצת לקיה לא עבר בשקט. אמש (יום ראשון), עם היוודע התוצאות, לפיהן נבחר שריף אלאסד לראשות המועצה ברוב של 53.9 אחוז מקולות המצביעים, לאחר שגבר על מתחרהו, עאמר א-סאנע, שקיבל 46.1 אחוז, פרצו במקום קרבות ירי בין תומכי שני המתחרים.
למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים על מנת להשליט סדר ותושבים מיישובי האזור אף התקשרו סמוך לחצות הלילה לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על מנת להתריע בפניו על תופעת הירי מיישובי המגזר הבדואי, שזולגת לא אחת לעבר היישובים הסמוכים. כתוצאה מהירי אמש נמצא קליע בחצר אחד הבתים ביישוב סמוך וכן נגרם נזק לכלי רכב. כך זה תועד הלילה:

ירי בנגב
(צילום: באדיבות התושבים)


"היה ירי מטורף לאחר היוודע תוצאות הבחירות בלקיה", סיפר הבוקר למיינט באר-שבע והנגב תושב אחד מיישובי האזור, "ככל הנראה כתוצאה מריב של שתי חמולות יריבות. הדי הירי נשמעו למרחוק בכל האזור. ממש מפחיד. רק לאחר שהוזרמו למקום כוחות משטרה גדולים, הירי נפסק.
"זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים את תופעת הירי מיישובי המגזר הבדואי. בנס איש לא נפגע, אך נגרם נזק לכלי רכב וגם נמצאו קליעים בחצרות בתי מגורים. אנחנו כל הזמן מתריעים על התופעה הזו, אך זה לא נפסק. הכתובת על הקיר. רק מבצע בקנה מידה נרחב של המשטרה והצבא לאיתור והחרמת אמצעי הלחימה במגזר יכול להביא להפסקת תופעת הירי. אחרת, יש לנו תחושה שאירועי השביעי באוקטובר עוד עלולים להתרחש כאן".

2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולמויסקי)

כאמור, סמוך לחצות התקשרו תושבים מיישובי האזור לשר בן גביר על מנת להתריע בפניו על תופעת הירי שנמשכת כבר שנים. "מפקד המחוז וכוחות מתוגברים נמצאים במקום", השיב השר בן גביר לתושבים שהתקשרו אליו, "הם עובדים קשה כדי לטפל בזה. זה לא רק היום. הכוחות שם עובדים קשה מאוד. פתחתי 900 כיתות כוננות, חימשתי את המשרד ביותר מ-90 אלף אקדחים. אנחנו כל הזמן מגדילים את הכוח בנגב. אני מחפש עוד שוטרים. העליתי משכורות כדי להביא עוד שוטרים כדי לשמור עליכם".

קראו גם:

במשטרה חששו כנראה מתסריט כזה, וניסו לערוך סריקות מראש: אתמול (יום א') במהלך חיפוש שבוצע בתוך מתחם בתים בשכונה 8 ביישוב לקייה, אותרו נשק בלתי חוקי מסוג רובה סער M16, מחסניות ותחמושת. שלושה חשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נעצרו להמשך חקירה בתחנת העיירות של מרחב הנגב.
ואילו היום, בעקבות הירי, פשטו כוחות משטרה על מספר מתחמי בתים בלקייה ועצרו ארבעה חשודים במעורבות באירועי הירי.
ראש מועצת מיתר הנבחר, שמעון פרץ, הגיב לאירועים: "חשוב להבהיר שהירי אתמול אינו אירוע חריג. תושבי מיתר וכרמית סובלים מאירועי ירי כמעט מידי לילה. הדרך לטפל בתופעה היא לממש את הוראות החוק לאיסוף נשק בלתי חוקי באופן מידי.
"בכוונתי לפעול מול השר לביטחון לאומי וחברי הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל והח"כ עו"ד משה סעדה שכבר היה בסיור במיתר ובכרמית במהלכו הצגנו לו את הבעיה. כראש מועצת מיתר בכוונתי להוביל מהלך של שיח ושיתוף פעולה עם ראשי המועצה הנבחרים בחורה ובלקיה חאבס אלעטאונה ושריף אל אסד. משיחות שקיימתי בנושא ברור שתופעת הירי מנשק בלתי חוקי פוגעת גם בתושבי הישובים הבדואים ואנחנו נעשה הכל כדי לעצור את התופעה".