העבריין יניב (ניבי) זגורי יושב בבדידות בתא יחיד כבר חמש שנים וחצי. יחד עם זאת, המשטרה ושב"ס עדיין מגדירים אותו כראש ארגון פשע פעיל. כפועל יוצא מכך, נעשים נסיונות למנוע מזגורי עד כמה שאפשר קשר עם העולם החיצון, כדי למנוע העברת מסרים לכפופים לו או לראשי ארגוני פשע אחרים, אבל גם זה לא מצליח.
5 צפייה בגלריה
העבריין יניב ניבי זגורי
העבריין יניב ניבי זגורי
העבריין יניב ניבי זגורי
(צילום: הרצל יוסף)
"קיים מידע לפיו מפר זגורי את תנאיו תוך עקיפת המניעות במטרה לקדם פעילות פלילית, ולשם יצירת קשר עם אחרים. ניכר כי זגורי אינו חושש ואינו ירא, וממשיך לקדם את התנהלותו כראש ארגון", כך מודים במשטרה.
בשל מעמדו והנסיונות של רשויות החוק לסכל מהלכים פליליים הנוגעים לזגורי, הוא מועבר כל חצי שנה מאגף ההפרדות בכלא אחד לכלא אחר. בימים אלה הוא כלוא בבית הסוהר 'אוהלי קידר' 'במתחם כלא באר שבע.
"מבחינה תפקודית, זגורי מנהל סדר יום הכולל פעילות גופנית, מניח תפילין, לפני חגי ישראל נמצא בקשר עם רב היחידה, מרבה לצפות בטלוויזיה, ועסוק בניהול תיקו המשפטי. ניכר כי הוא יודע לדאוג לצרכיו, מציף בקשותיו, ויוזם פניות לפיקוד", מספרים בשב"ס על שגרת יומו של העבריין.

5 צפייה בגלריה
כלא באר שבע
כלא באר שבע
כלא באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

לזגורי עצמו נמאס מהמצב בו הוא נמצא. לאחרונה פנה למפקדיו בבקשה: "אני רוצה לצאת מההפרדה כמו רוב הפעמים שביקשתי... לא רוצה להגיע למצב שעל פי המחקרים פוגע באדם", אמר זגורי לוועדת ההפרדות, בפניה עמד ביום שני השבוע.

חשש מהשיחות עם האשה


סגן מפקד מחוז דרום בשב"ס ,שעמד בראש הוועדה, קבע כי שוב יש לדחות את בקשתו של זגורי להוצאתו מההפרדות. בשב"ס מנמקים זאת בהצטברות המידע המודיעיני לגביו, שהביא לכדי כך ששיחות הטלפון היחידות המותרות לו למעט עם עורך דין הן עם 3 בנותיו, רק 3 פעמים בשבוע, רק לרבע שעה כל פעם, ורק במשרד הסגל של שב"ס, ורק בנוכחות סוהר בחדר בשעת השיחה.
האיסור של זגורי לעמוד בקשר עם אשתו מיכל זגורי עדיין בתוקף, ונסמך על מידע קודם. "יש בסיס למידע הקונקרטי של החומר המודיעיני בעניינה של מיכל זגורי, ובאשר לסכנה הקיימת בקיום קשר בין השניים... קיים קושי של ממש בפיקוח אפקטיבי של שיחותיו של זגורי עם אשתו", מסבירים בשב"ס.
ואם כל זה לא מספיק, גם בתו הגדולה של זגורי לא הורשתה, כמתמחה במשפטים, להצטרף לצוות עורכי הדין לפגישות איתו בכלא. "החשש מהעברת מסרים של זגורי אל מחוץ לכלא הוא ממשי, מוחשי, ויכול להוביל לסיכון ממשי לבטחון הציבור", קובעים אנשי חטיבת המודיעין של שב"ס.
גם המשטרה עוקבת מקרוב מאוד אחר המעורבות הפלילית הבלתי פוסקת של זגורי מחוץ ובתוך הכלא. "משטרת ישראל סבורה כי ללא המניעות, יקל על זגורי לקדם פעילות חמורה כפי שאנו למדים מנסיון העבר. שכן לזגורי יכולות ואנשים הסרים למרותו, ופעילות זו אף הביאה לקורבנות בנפש לא אחת. המידע מצביע על כך שזגורי לא חדל מפעילות פלילית מבין כותלי הכלא, ופועל ליצירת קואליציות עם עבריינים בכירים. בין היתר, כאלה המטילים אימה בתוך ומחוץ לכותלי שב"ס", הציגה המשטרה את עמדתה לגבי זגורי.

קראו גם:

5 צפייה בגלריה
טל קורקוס, העד שנרצח
טל קורקוס, העד שנרצח
טל קורקוס, העד שנרצח
(צילום: ישראל יוסף)

זגורי מנהל כאמור תיק מגה פשיעה מאז הוסגר לישראל מסין מאז מעצרו בדצמבר 2017. הוא כבר בן 50, ועומדים בפניו שלושה אישומים על חיסולי חשבונות שבהם היה מעורב. מדובר בתיקי הרצח של טל קורקוס, שהיה יד ימינו והפך להיות עד מדינה נגדו, רצח דבורה הירש, גרושתו של קורקוס, לעיניהם של ילדיהם המשותפים, ורצח אלישע סבח לעיני לקוחות במזנון האוכל שלו.

5 צפייה בגלריה
זירת הרצח של דבורה הירש, גרושתו של טל קורקוס
זירת הרצח של דבורה הירש, גרושתו של טל קורקוס
זירת הרצח של דבורה הירש, גרושתו של טל קורקוס
(צילום: הרצל יוסף)

בצד אישומי רצח אלו, מואשם זגורי גם במגוון עבירות כגון נסיון לחסל את הוריו של קורקוס, וכן בעבירות נשק ובשיבוש הליכי חקירה שלאחר החיסולים.
בקיצור, הוא כנראה לא הולך לשום מקום - אבל החשש מפני הפעילות שלו והורדת ההוראות לשטח מוחשי מאוד, מבחינת המשטרה. בעולם הפשע, מסתבר, גם מאסר ממושך לא אומר שיצאת מהמשחק.
פורסם לראשונה: 07:16, 18.05.23