פרויקט נטיעות של קק"ל באזור יער יתיר מעורר בימים אלה מאבק של המגזר הבדואי בדרישה לבטלו. לטענת ראשי המגזר, מבצע הנטיעות פוגע בהתיישבותם של הבדואים בנגב ובדחיקתם מהקרקעות. למאבק גויסה גם מפלגת רע"מ, בראשותו של ח"כ מנסור עבאס, אשר ציין השבוע, כי "ביקשתי לעצור את העבודה במיידי. יו"ר רשות מקרקעי ישראל ואני סיכמנו על עצירת העבודות וקבענו ישיבה דחופה במטרה להגיע לפתרונות".
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) ציין, כי "על פי מנסור יישק דבר. רע"מ שולטת בכיפה (של בנט). ממשלת האחים המוסלמים בראשות בנט מוחקת את ט"ו בשבט מלוח השנה העברי ומפקירה את הנגב".
1 צפייה בגלריה
ישראל התכסתה בלבן. איזור יער יתיר
ישראל התכסתה בלבן. איזור יער יתיר
איזור יער יתיר
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
ברשות מקרקעי ישראל הכחישו את טענותיו של ח"כ עבאס, לפיהן סוכם על עצירת מבצע הנטיעות, וציינו, כי "הנטיעות שהחלו בתחילת השבוע לא נעצרו ולא בוטלו. הן תימשכנה בימים הקרובים. יחד עם זאת, רשות מקרקעי ישראל שואפת שכל פעולה שהיא מבצעת תהיה בהידברות וללא חיכוך מיותר".
מתנועת "רגבים" נמסר, כי "אחרי חוק החשמל והאיומים של רע"מ, עבאס ממשיך לסחוט את הממשלה. קק"ל היתה אמורה להתחיל במבצע ייעור ביער יתיר, באדמות מדינה, אחרי שהנטיעות נדחו במשך שנה וחצי. כעת עבאס מאיים בפירוק הקואליציה אם הנטיעות יתקדמו. עד עכשיו הסחטנות שלו עבדה. חרפה".
מקק"ל נמסר, כי "עבודות הנטיעה מתבצעות על פי החלטת ממשלה. המשימה הוטלה על רשות מקרקעי ישראל שמפעילה אותנו כזרוע ביצועית לבצע את הנטיעה עצמה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב