מדד הגאווה, שפורסם השבוע, נועד לחשוף באילו רשויות קידמו במהלך השנה האחרונה את צרכי הקהילה הגאה בצורה הטובה ביותר במרחב המקומי במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל.

2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים 2022
מצעד הגאווה בירושלים 2022
מצעד הגאווה
(צילום המחשה: יאיר שגיא)

על פי המדד שהוגש השבוע לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, עולה כי עיריית באר־שבע עשתה התקדמות בפרמטרים שנבדקו, ורשמה עלייה למקום התשיעי בארץ בקידום הקהילה הגאה. על פי המדד, באר־שבע היא המובילה מבין כל הרשויות באזור הדרום.
"הרשות, בשיתוף הבית הגאה בבאר־שבע, פועלת לקידום, פיתוח ויצירת מענים עבור הקהילה המקומית בבאר־שבע, ומהווה מרחב בטוח, מכיל ומקבל, גם עבור קהילה החיה ברשויות המקיפות את העיר", נכתב כל פעילות העירייה במסקנות המדד.
על פי הדו"ח, שחובר על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל, עיריית באר־שבע משתתפת בתחזוקת הבית הגאה ובהפעלת מערך פסיכוסוציאלי לחברי הקהילה הגאה ומשפחותיהם.
בדו"ח מצוין כי הבית הגאה מפעיל ומקדם עשרות מפגשים חברתיים, אירועי תרבות, סיוע בחלוקת תווי מזון בחגים בשיתוף אגף הרווחה, וכן הכשרות לצוותים מקצועיים.

2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים 2022
מצעד הגאווה בירושלים 2022
מצעד הגאווה
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

השנה נמדד שיא של 85 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט"ב על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.
על פי המדד, גבעתיים היא הרשות המקומית המובילה ביחס ללהט"ב, ואחריה רמת גן, ראשון לציון, כפר סבא, ועיריית תל־אביב־יפו. באר־שבע נמצאת במקום התשיעי עם ציון גבוה שמעיד על מגמת שיפור בכל הנוגע לקידום הקהילה הגאה.
"זו לא הפעם הראשונה שהשלטון המקומי מוכיח שהוא ספינת הדגל שמובילה את ההתקדמות והמצפן שמכוון אותנו כעם וכמדינה אל יעד בטוח ומלא תקווה, ואני מברך על כך מעומק הלב", התייחס לתוצאות המדינה נשיא המדינה.

עוברים למשכן חדש


יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, הוסיפה: "הקהילה הגאה נמצאת בכל אזור בישראל, בכל המגזרים, ממגוון הקשת הפוליטית ובכל מקום - לא נוותר על קולנו ועל מקומנו בחברה הישראלית. במקומות בהם הממשלה נמנעת לבצע תפקידה אל מול אזרחים ואזרחיות שכל רצונם שוויון והכלה, נמצאת הרשות המקומית, ובזאת טמון כוחה. זו מהפכה מקומית גאה, ואנחנו נמשיך אותה במיוחד בתקופה הקרובה עם אירועי הגאווה ברחבי הארץ שהם המחאה הגדולה ביותר בישראל לשוויון ולסובלנות".
יש לציין כי חברי הבית הגאה בבאר־שבע יעברו בקרוב למשכנם החדש ברחוב האבות בעיר העתיקה, לאחר שהעירייה הקצתה את המבנה הנדרש לצורך העבודות, ובימים אלה שם מתבצעים במקום עבודות שיפוצים וחידוש תשתיות.