זה לא סוד שבעקבות גל הפיגועים שהתרחשו במדינה הוגברה השמירה ביישובי הלוויין בשבועות האחרונים, כמו שהורגשה גם נוכחות גדולה יותר של שוטרים בפאתי העיר באר־שבע. עם זאת, נראה כי בחלק מהיישובים חלה ירידה מסוימת ברמת האבטחה.
1 צפייה בגלריה
מחסום הכניסה בכרמית. אין שומר
מחסום הכניסה בכרמית. אין שומר
מחסום הכניסה בכרמית. אין שומר
(צילום: פרטי)
תושבי היישוב כרמית, למשל, השייך למועצה מקומית מיתר, מלינים על כך שהחל מהשבוע האחרון ביתן השמירה בכניסה ליישוב אינו מאויש על ידי שומר.
"כשהגעתי בתחילת השבוע ליישוב וראיתי שביתן השמירה ריק, חשבתי אולי השומר יצא רגע לאיזו בדיקה או סיור, אבל אחרי יום ועוד יום הבנתי שפשוט אין שומר", מספר ל"מיינט באר שבע והנגב" תושב היישוב. "אולי קל למועצה לוותר על שומר בכניסה כי היא יודעת שתושבים רבים אצלנו נרתמים למשימות אבטחה, ושיש פה סיורים יזומים של התושבים בשביל ההיקפי של היישוב, אבל המינימום הוא שיהיה שומר בתקופה כזו. אני נוסע לפעמים ללהבים וזה נראה עולם אחר מבחינת האבטחה בכניסה ליישוב. המחסום שם תמיד למטה, ולא פעם מתשאלים אותך בכניסה לאן אתה נוסע".
קראו גם:
ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז, מסר בתגובה: "אחרי הפיגוע בבאר־שבע החלטתי עוד באותו ערב שתהיה שמירה עד סוף הרמדאן ויום העצמאות. התקופה הזו עברה והארכתי אותה בעוד שבוע בגלל הפיגוע באלעד. אני מראש הודעתי שזה זמני, מדובר בעלויות גבוהות וזה גם לא אפקטיבי במיוחד. מדובר בכספי ציבור, אם רוצים שמירה זה אפשרי, אבל זה לא אפקטיבי ואפשר לעשות דברים אחרת. בלילה יש שמירה".
לעדכונים - חדשות באר שבע