מועצת עיריית באר שבע אישרה על פי דרישת משרד הפנים, קריאת דרך על שם ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל.
1 צפייה בגלריה
דרך יצחק שמיר לכיוון פלח 7 בבאר שבע
דרך יצחק שמיר לכיוון פלח 7 בבאר שבע
דרך יצחק שמיר לכיוון פלח 7 בבאר שבע
(צילום: פרטי)

מדובר בדרך כביש העוקף לכיוון פלח 7 (הבאים מבית העלמין החדש בכיכר לוקחים ימינה). הסיפור הזה נמשך מזה מספר שנים, אולם רק באחרונה אושר סופית.
על פי מהנדסת העיר, תמר פוריה שרביט, בפנייתה למנכ"לית העירייה אבישג אבטובי, עולה כי מועצת העירייה בישיבתה בחודש דצמבר 2017 החליטה על קריאת דרך על שמו של יצחק שמיר, אלא ש"הטיפול מול משרד הפנים לא הושלם בזמנו".
מתברר שבהתכתבות בין הצדדים נמסרה הסכמה של ילדיו של שמיר, אולם לא נמצא מסמך חתום על ידי קרוב משפחה מדרגה ראשונה המהווה תנאי של משרד הפנים.
בהמשך, נעשה מאמץ לצורך קבלת חתימה תקפה, וזו הושגה לבסוף מיאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר, השביעי של מדינת ישראל, ועכשיו זה הפך לרשמי.

קראו גם:

חבר המועצה, עו"ד אמנון כהן (ליכוד), בירך על היוזמה: "יצחק שמיר ז"ל היה ציוני בכל ברמ"ח איבריו, מפקד הלח"י, לוחם גדול, איש ללא פשרות שעשה המון למען מדינת ישראל. מנסים לתאר אותו היסטורית כמי שלא עשה כלום, אבל לפעמים כשאתה שומר על מה שקיים, זה לעשות הרבה. אז אני חושב שזה כבוד גדול לעיר, כבוד גדול לבאר־שבע שהיא מנציחה את ראש הממשלה, ממייסדי המדינה, מהוגי המדינה".
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', אמר על ראש הממשלה המנוח: "הוא היה באמת אידיאולוג, אוהב ארץ ישראל מדינתו ועמו, היה באמת מסור. ואני רוצה להגיד משהו אחר: חסרים לנו מנהיגים צנועים כאלה מאוד, שכל כולם מסירות למען המדינה".