הרוחות סוערות בבאר-שבע עקב התהלוכה שמתכננים לקיים אנשי הרשימה החרדית 'ציר נאמן' בראשות הרב נחום קרליץ נגד הקהילה הלהט"בית ביום שלישי בשבוע הבא. חברי הכנסת יסמין סאקס פרידמן ויוראי להב הרצנו, פנו למפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי ולראש העירייה רוביק דנילוביץ' בדרישה לא לאפשר את קיום האירוע משם שמדובר ב" מפגן שנאה לא חוקי נגד להט"ב".
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה
(צילום ארכיון להמחשה: רועי אלמן)
בפניה אמש טוענים חברי הכנסת כי מדובר בתהלוכה שתתקיים במרחב הציבורי ולכן טעונה אישור מהעירייה והמשטרה. ראוי להדגיש כי אין בסמכות העירייה למנוע את קיום התהלוכה והנושא נתון לשיקולי המשטרה.
חברי הכנסת טוענים כי "הומופוביה אינה דעה אלא הסתה מסוכנת. שנאת להט"בים אינה לגיטימית כמו ששנאת יהודים או ערבים אינה לגיטימית. הומופוביה, גזענות ואנטישמיות אינן חוסות תחת חופש הביטוי, ואין לתת להם במה - לא בבאר-שבע ולא בשום מקום אחר".
בינתיים, הרב נחום קרליץ עומד על קיום התהלוכה בשבוע הבא וקורא לציבור להגיע, ואף מחריף את התבטאויותיו. "לא נסכים לנירמול מין ופריצות ברחובות. יש גבול, יש ערכים, לא כל אחד לא יכול לעשות מה שבא לו, במיוחד לא במרחב הציבורי", אומר הרב גרליץ, וטוען: "ערוצי התעמולה מציגים אותנו כשונאי אדם ומנסים לצייר אותנו ככאלה בעיני תושבי באר-שבע. אין סיכוי שניתן לנורמליזציה של חולי מיני ותסביכי מגדר".

2 צפייה בגלריה
הרב נחום קרליץ
הרב נחום קרליץ
הרב נחום קרליץ
(צילום: עמוד הפייסבוק)

קראו גם:

ברשתות החברתיות זוכה הרב קרליץ לתמיכה ולא מעט אנשים שהגיבו תומכים במשנתו: "הוא צודק הורסים את התא המשפחתי", כותבת תושבת העיר. ברשימת 'ציר נאמן' דורשים לקיים את התהלוכה שתחל במתחם 'חן' ותסתיים ברחבת העירייה, בדיוק אותו מסלול של הצעדה של הקהילה הגאה בחודש יולי.
"לא יעלה על הדעת שיבטלו את התהלוכה", אומר דובר רשימת "ציר נאמן" טימור סוראי בשיחה עימו. מטעמו של ראש עיריית באר-שבע נמסר: "צר לנו שבימים אלה של מערכת בחירות יש כאלה שפועלים כדי להתסיס ולפלג. אנחנו תמיד בצד המחבר והמאחד. בבאר-שבע יש מקום לכולם מתוך כבוד לכל האוכלוסיות. באר-שבע היא מודל לשוויון בין הקהילות השונות אשר בעיר וכך זה יימשך".