הרוחות בבאר שבע סוערות השבוע בעקבות פלאייר שפרסם סגן ראש העירייה שמעון בוקר ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפרסום שהינו חלק מקמפיין לקראת הבחירות המקומיות 2023 מופיעה תמונת המוחים בתפילה ביום הכיפורים בתל אביב תחת הכותרת:"זה ייגמר בשריפת בתי כנסת?!".
2 צפייה בגלריה
שמעון בוקר עם נתניהו
שמעון בוקר עם נתניהו
שמעון בוקר עם נתניהו
(צילום: פרטי)
שמעון בוקר מתמודד למועצת העירייה ברשימה עצמאית בשם '64 מנדטים למחנה הלאומי' רשימה שנתמכת על ידי הליכוד, ודבריו עוררו האשמות נגדו כי הוא מסית ומעורר שנאה.

קראו גם:

בדיקת "מיינט באר שבע" מלמדת כי שמעון בוקר לא חוזר בו מדבריו, והוא אף אמר: "במשך 75 שנה באר-שבע היתה עיר של אחדות בין חילונים, חרדים, כיפות סרוגות והרוב המסורתי, עד שהביאו לכאן את מחאת השינאה באוטובוסים מהקיבוצים וממרכז הארץ ובעלות של מאות אלפי שקלים. ראינו את המדרון החלקלק בהתנהלות המחאה בשנה האחרונה נגד כל מה שמסמל ומריח יהדות.
"אני לא חושב שמישהו באמת ישרוף בית כנסת עכשו, אבל לפני שנה גם לא העזנו לדמיין בסיוטים שלנו מחאה ביום השואה, את מסיבת הפיצות בבתי החולים בפסח, את ההטרדה השיטתית נגד דוכני התפילין, את פיצוץ ההקרנה לנשים דתיות וכמובן את אירועי כיפור בדיזנגוף".
עוד מוסיף בוקר ואומר:" מפלגת 64 מנדטים לא תיתן 'לחוזה חדש' להכניס את השיטות הנפסדות שלהם לעיר, יש לנו חוזה בן 3000 שנה ואנו לא זקוקים לשום חוזה חדש".

2 צפייה בגלריה
הפרסום של סגן ראש העירייה. מעורר סערה
הפרסום של סגן ראש העירייה. מעורר סערה
הפרסום של סגן ראש העירייה. מעורר סערה
(צילום: פרטי)

בעקבות הדברים הגישה רשימת ' חוזה חדש לבאר-שבעים' בראשות עידו אטיאס וטימור מיכאלי תלונה במשטרה בגין הסתה.
בתגובה חריפה נגד דבריו הם אמרו: "זאת לא הפעם הראשונה שסגן ראש העיר באר-שבע שמעון בוקר מוציא אמירות מסיתות וקשות נגד תושבי באר-שבע. לקראת הבחירות המקומיות הוא בוחר בקמפיין של שנאה והפצת פייק במטרה לפלג ולהסית. הפסקנו לשתוק, לא נשאיר מגרש ריק לקיצונים בעיר שלנו. אף אחד לא נגד היהדות בטח ובטח לא ישרוף בתי כנסת. הבחירות הקרובות גורליות לעתיד העיר וחייבים מחנה ליברלי חזק ומאחד שמאמין בעיר שווה לכולם".
יש לציין כי ביממה האחרונה עולה המתח בעיר בעקבות פרסומים נגד הקהילה הלהט"בית והתכנית לקיים תהלוכה נגדם.