לא מעט הופתעו מדבריו של ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', בישיבת המועצה החגיגת שהתקיימה בשבוע שעבר, כאשר הוא הביא לאישור המועצה את מינויו ושכרו של עוזרו האישי צביקה כהן, כשבאותה נשימה שלח מסר חד וברור על רצונו של כהן לעזוב את התפקיד ולפתוח בקריירה חדשה.
2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' וצביקה כהן
רוביק דנילוביץ' וצביקה כהן
רוביק דנילוביץ' וצביקה כהן
(צילום: גיל נמט)

כשהוא פנה אל צביקה כהן, אמר דנילוביץ': "צביקה, אתה אדם מיוחד, אתה לי לעזר רב, אני מעריך אותך כל כך ואני אוהב אותך כל כך, אני רוצה שיהיה לך טוב בחיים", אמר דנילוביץ' בהתרגשות, והוסיף: "כל מה שתחליט לעשות שיהיה לך טוב. אני מייחל ומתפלל לעירייה ולא לי, שאתה תישאר פה, והלוואי שכך יקרה, אבל בסוף אתה תעשה מה שטוב לך, כי מגיע לך שבדרך שתבחר בה היא תהיה הדרך המוצלחת עבורך, אני אוהב אותך, אני גאה בך, אני מעריך אותך, בהצלחה מעומק הלב".
הדברים המרגשים של דנילוביץ' מבטאים את מערכת האמון ההדדית בין השניים. ואם אכן צביקה כהן יעזוב, זו תהיה מכה קשה לדנילוביץ', שכן כהן הוא יד ימינו המובהק והאיש הקרוב אליו ביותר.

כמו סגן


צביקה כהן מונה לראשונה לעוזרו של ראש העירייה בינואר 2009, זו היתה הקדנציה הראשונה של דנילוביץ' כראש עירייה, וכהן היה מבין האנשים הבולטים במטהו של דנילוביץ'. מאז, הוא נמנה עם המעגל הראשוני של מקורבי דנילוביץ' והאיש הכי קרוב לאוזניו. בין השניים ישנה כימיה מושלמת.

2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ'
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

אמנם התפקיד הרשמי של כהן היה עוזר ראש העירייה, אך הוא מתפקד במעמד של סגן וממלא מקום ראש העירייה לכל דבר, כאשר כולם יודעים ומבינים כי הוא מדבר מגרונו של הבוס שלו.
כהן, חחולש על לא מעט תחומים, מוכר היטב לתושבי העיר, ומהווה אוזן קשבת עבור רבים. לא מעט תלונות ובקשות שמועברות אליו זוכות למענה הולם בזמן מהיר. הוא גם היווה איש הקשר של העירייה עם גורמים במשרדי ממשלה וארגונים שונים.

קריירה חדשה?


בנאומו המחיש זאת דנילוביץ' כשאמר: "נכון, הוא לא היה אף פעם סגן ראש עיר, אבל בהרבה מקרים הוא היה סגן מאוד מאוד בכיר", אמר, והוסיף: "צביקה נותן מעצמו למען העיר, סביב השעון, בשעות לא שעות, וחלק מהדברים אני מנתב אליו והוא עושה זאת בתבונה, בשכל, באהבה, בסבלנות. הוא פותר בעיות".
גורמים בעירייה ציינו כי "בשלב זה צביקה כהן ממשיך בתפקיד".
יחד עם זאת, לצביקה כהן יש שאיפות לפתוח בקריירה חדשה לאחר שנים בתפקידו הנוכחי. ימים יגידו אם מערכת השיכנועים המופעלת על כהן להישאר בתפקיד תישא פרי.