בתום מחזור הסיום של משחקי הליגה לאומית בשחמט לשנת 2022, שהתקיימו ביום ששי החולף ברמת אביב, נבחרת מועדון השחמט ע''ש אליהו לבנט בבאר שבע זכתה בתואר אלופת המדינה.
1 צפייה בגלריה
רב אמן יבגני פוסטני וקפטנית הקבוצה אילנה דוד
רב אמן יבגני פוסטני וקפטנית הקבוצה אילנה דוד
רב אמן יבגני פוסטני וקפטנית הקבוצה אילנה דוד
(צילום: ד"ר מארק ליפשיץ)
קראו גם:
נבחרת המועדון נפרדה בתיקו 3-3 עם קבוצה שנייה של מועדון השחמט כפר סבא ובכך זכתה באליפות המדינה, זו השנה השניה ברציפות. הקבוצה מבירת הנגב צברה 19 נקודות קבוצתיות, 8 ניצחונות ו- 3 תוצאות תיקו.
בשורות נבחרת האלופה שיחקו רבי האמנים תמיר נבאתי, ויקטור מיכלבסקי, מיכאל רויז, יבגני פוסטני, ניצןשטיינברג, אלכס חוזמן ואורי קובו. מצטיין הקבוצה היה רב אמן יבגני פוסטני, אשר צבר 8 נקודות ב- 11 משחקים.
בעקבות הזכיה בתואר, נבחרת מועדון השחמט באר שבע קיבלה את הזכות לייצג את ישראל בגביע אירופה למועדונים, שתיערך בחודש אוקטובר השנה באוסטריה.
במקום השני זכתה קבוצה הראשונה של מועדון השחמט כפר סבא שצברה 17 נקודות. במקום השלישי (לפי שובר שוויון) דורגה הקבוצה של מועדון השחמט אשדוד עם 13 נקודות.
קפטנית הנבחרת של המועדון, אילנה דוד: "לאחר הזכיה באליפות, פנינו עתה אל שני האתגרים הבאים: זכייה בגביע המדינה בסוף חודש יוני וגביע אירופה למועדונים. אנחנו מקווים כמובן לזכות גם בגביע המדינה".
יצוין, כי מאז היווסדו (1973), נבחרת המועדון זכתה בלמעלה מ-30 אליפויות ועשרות פעמים הוכתרה בתואר מחזיקת גביע המדינה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב