המאבק על תפקיד הרב הראשי של באר שבע וראש אבות בתי הדין, שנראה בתחילה תופס תאוצה, הולך ויורד מסדר היום של הגורמים המעורבים, בשל אי הסכמה על זהותו של המועמד הראוי ובעל הסיכויים הגדולים להיבחר.
1 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
מעדיף להמתין. יו"ר ש"ס אריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)

לכאורה, בחירת הרב הראשי הבא של בירת הנגב נראית קלה ולא ממש מסובכת - מתכנס הגוף הבוחר מתוך המועמדים את הרב הראשי הבא, אך במציאות, הדברים הרבה יותר מסובכים ומורכבים, ולכן, על פי ההערכות, סוגיית בחירת הרב הראשי יורדת בשלב זה מסדר היום ותידחה לשנה הבאה.
גורמים בש"ס ציינו כי "לאף צד אין מוטיבציה לעורר את הדובים משנתם, ומעדיפים שהנושא יידחה".
השבוע צוין חודש לפטירתו של הרב יהודה דרעי זצ"ל, רבה של באר שבע, שהלך לעולמו בטרם עת. במהלך מסע הלוויה, הודיע במפתיע הראשון לציון לשעבר, הרב יצחק יוסף, על המועמד שלו לתפקיד, הרב אברהם דרעי, בנו של הרב יהודה דרעי המנוח.
ה"פצצה" שהטיל הרב יוסף אולי מפתיעה, אבל נושא המירוץ על תפקיד הרב הראשי של באר־שבע עלה עוד בתחילת השנה, כאשר הרב דרעי ז"ל הודיע על התמודדותו למשרת הרב הראשי הספרדי לישראל. ההחלטה הזו פתחה למעשה את המירוץ בפני מתמודדים פוטנציאליים.

קראו גם:

במסגרת בורסת השמות, לא מעט רבנים נשאו עיניים למשרה הרמה בבירת הנגב, כשבהם ניתן למנות שלושה מועמדים בולטים: הרב יורם כהן, רבה של שכונת רמות בבאר־שבע וראש מוסדות "אמרי יוסף", הרב גד רווח, הרב הראשי של המועצה המקומית מצפה רמון, והרב שמעון כהן, ראש מוסדות "בית מוריה".
בינתיים, בחר ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', ברב הראשי של אופקים, עמרם אוחיון, כרב ראשי זמני של העיר, לצורך המשך שמירה על תפקוד רציף של התפקיד, עד להכרעה לגבי שאלת בחירת הרב הראשי הבא.
יו"ר עמותת "אחיי למען רעיי", יעקב אוחיון, שהיה מקורב לרב יהודה דרעי ז"ל, אמר השבוע: "כולם מועמדים ראויים, אני לא מטיל ספק בכבוד של אף אחד, ובגלל שמדובר בהשקעה במחשבה עמוקה, אז לדעתי גם ראש העירייה וגם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, יעדיפו להשאיר את המצב כפי שהוא לפחות בשנה הקרובה. אם לא יתעוררו אנשים שידרשו לבחור רב ראשי, או שיהיו פניות לבג"צ, לא יתעורר פה שום דבר בשנה הזאת. לדעתי, גם דנילוביץ' וגם דרעי רוצים שקט כרגע".