תושבי שכונת מישור הגפן, במערבה של העיר אופקים, עדיין חווים את טראומת אותה שבת שחורה של ה-7 באוקטובר, עת פלשו עשרות מחבלים לשכונה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית באותה שבת.
1 צפייה בגלריה
בריכת מרחבים
בריכת מרחבים
בריכת מרחבים
(צילום: הרצל יוסף)

אם לא די באותן חרדות, המלוות את תושבי השכונה זה קרוב לשנה, כמו גם את תושבי העיר כולה, הרי שבשבועות האחרונים הם גם נחרדים נוכח עוצמות הרעשים הבוקעים מהבריכה האזורית של המועצה האזורית מרחבים, הממוקמת מרחק קצר משכונת מישור הגפן באופקים, בעיקר בימי שבת, עת מתקיימות בבריכה מסיבות טראנס.
"לצערי", טוענת אחת מתושבי השכונה, "הבריכה הזו הורסת לנו די בקביעות את השבת. השבת האחרונה היתה חריגה במיוחד. מהשעה עשר בבוקר נחשפנו למסיבת טראנס שהתקיימה בבריכה עם ביטים עוצמתיים וקולות של אזעקה, שמכניסים לחרדה אנשים שחוו את השביעי באוקטובר. ממש אי אפשר היה לשבת בחוץ, שלא לדבר על מוזיקה עוצמתית שפשוט נשמעת היטב בבית, למרות שהכל סגור והיא עדיין נמשכת. לצערי, פניות למשטרה לא הועילו. זה ממש מסעיר את התושבים. המון אנשים ממש זועמים על כך. 12 שעות רצופות של מוזיקת טראנס עוצמתית, זו פשוט חוצפה".
בפנותה בתחילת השבוע לראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', ביקשה אותה תושבת ש"הנושא יטופל או שניאלץ להשתמש בכלים נוספים כדי למנוע את הפגיעה באיכות חיינו ביום המנוחה".
בתשובתה לאותה תושבת ציין ראש מועצת מרחבים כי "מדובר בזכיין שמפעיל את הבריכה והוא מחויב להפעיל על פי חוק הרעש. במידה ויש חריגה, צריך להזמין משטרה".

קראו גם:

הנושא הזה מסעיר לא מעט מתושבי אופקים. "זה פשוט לא נורמלי", שיתפה תושבת אופקים, "אין בעיה לחגוג, אבל למה בעוצמה כזו". תושב נוסף שיתף וציין כי "חוץ מזה שמחללים שבת, גם דופקים את המוח עם המוזיקה המטרללת הזו. ממש הזוי. חוסר התחשבות בזולת".
לטענת התושבים, הוגשו תלונות בעבר למשטרה על הקמת רעש באירועים קודמים, אך אותן תלונות לא הניבו שום שיפור במצב.
ממשטרת מרחב הנגב נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע מאושר שהתקיים בתחום שיפוטה של המועצה האזורית מרחבים אשר אישרה את קיום האירוע".
מהמועצה האזורית מרחבים נמסר בתגובה: "המסיבה התקיימה באישור ובנוכחות המשטרה".