העבריין דניאל מלסה, בן 28, המכונה "פומבה" צפוי להשתחרר מחר (יום ה') מהכלא. במשטרה ובעולם העברייני מעלים עוד הילוך ברמת כוננות הספיגה, העשויה להביא למרחץ דמים של ממש. לא מן הנמנע, שהמשטרה "תחלץ" גם אותו לכתובת מסתור ראשונית בכסות החשיכה, כמו שעשתה לשותפו לפשע, דין בן פורת, לפני כחודש.

4 צפייה בגלריה
דניאל מלסה "פומבה"
דניאל מלסה "פומבה"
דניאל מלסה "פומבה"
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

תזכורת: מדובר במי שהיה חביבו לשעבר ובן טיפוחיו של העבריין שלום דומרני. אך בשלב מסוים עשה מהלך, ויחד עם האחים רווח עבר לשורותיו של העבריין בני שלמה, שנרצח לפני מספר חודשים. ההפתעה היתה גדולה, גם נוכח העובדה שמלסה היה אהוב ומקובל בין חבריו הפושעים מסביבתו של דומרני. הבוס עצמו לקח אישית את "הבגידה" מצד מי שראה כמעט כבנו מבחינת יחסו אליו.
חבריו של מלסה סיפרו כי בחודשים האחרונים שלו בכלא הוא היה במצב רוח ירוד בעקבות משבר אמון חברי שחווה. "הוא לבד. אף אחד לא מתייחס אליו. הוא משוכנע שהפקירו אותו", סיפר אחד ממכריו לפני מספר שבועות.
אבל מעבר למתיחות מול דומרני ואנשיו, השאלה הגדולה באמת היא מה יהיה גורלו של "פומבה" בעקבות הסולחה הגדולה שהתגבשה בשבוע שעבר בין העבריינים עמוס לביא ואייל נגר. לחבריו של מלסה ולו עצמו לא ברור עדיין אם הוא נכלל בהסכם הזה, כלומר "מוגן" בשפה העבריינית.

4 צפייה בגלריה
העבריינים עמוס לביא ואייל נגר
העבריינים עמוס לביא ואייל נגר
העבריינים עמוס לביא ואייל נגר
(צילום: מתוך סרטון הסולחה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

חבריו בעולם הפשע אומרים כי ברגע שמלסה או חברו בן פורת - שעדיין מסתתר מאז שחרורו מהכלא לפני כחודש - "יוציאו את הראש", כהגדרתם, הם עלולים להיפגע. לא מדובר בחשש מופרך שכן שמו של מלסה, כמו גם שמותיהם של עבריינים אחרים, עלה במסגרת גיבוש רשימת החיסול שנחשפה ב-mynet.

מאזן הכוחות ישתנה?


מלסה משתחרר לאחר שהוא מסיים לרצות עונש מאסר על אחזקת נשק ואמל"ח, שהוא ובן פורת נתפסו איתם בביתו של האחרון בישוב ניצן הסמוך לאשקלון. אבל זה לא היה מאסרו או מעצרו הראשון והוא נחשב ל"עבריין קריירה" ותיק.
"פומבה" היה מעורב על פי החשד בכמה נסיונות חיסול ואף נעשו נסיונות לחסל אותו. אירוע אחד זכור במיוחד, משום שתיעוד שלו הופץ ברשתות. הוא אירע לפני כשנה וחצי בחודש נובמבר 2021, מחוץ לבית במושב בית שקמה.

4 צפייה בגלריה
דין בן פורת
דין בן פורת
דין בן פורת
(צילום: עמוד הפייסבוק)

מלסה יודע שעמדת הפתיחה שלו, עם היציאה מהכלא, חלשה יחסית. "כל ביצועיסט מהסוג של מלסה מחזיק לעצמו כמה 'זולות' של כלים ורימונים. אבל זה מספיק רק בשביל לעקוץ, לא בשביל לצאת למלחמה. אז זה חסר משמעות", מסביר גורם עברייני מהדרום.
ועם זאת, שחרורו של מלסה יכול לשנות את מאזן הכוחות, במיוחד אם יתאחד עם בן פורת, שותפו למבצעי עבר, שמחכה לו כבר חודש מאז השתחרר מהתיק שהיה משותף לשניהם.
ומה יעשו במשטרה? משטרת ישראל, חייבים להודות, הפכה לצופה מהצד במה שקורה בעולם העברייני בישראל, בלי יכולת של ממש לעצור או להתערב. זאת על אף שגם במשטרה מבינים שהתקופה הקרובה היא נפיצה ביותר, ונקווה שההיערכות תהיה בהתאם.
פורסם לראשונה: 08:29, 15.02.23