פיטורי עובדים בחברת "סודה סטרים". כשנה לאחר שהחברה, הנמצאת בבעלות חברת "פפסיקו" העולמית, פיטרה כ-300 עובדים היא צפויה לפטר בימים אלה 120 עובדים נוספים.
2 צפייה בגלריה
מפעל החברה באיזור התעשיה "עידן נגב", רהט
מפעל החברה באיזור התעשיה "עידן נגב", רהט
מפעל החברה באיזור התעשיה "עידן נגב", רהט
(צילום: הרצל יוסף)
חלקם מאותם 120 מפוטרים, כמו בגל הפיטורים הקודם, הם עובדי ייצור המועסקים במפעל החברה שבאזור התעשייה "עידן הנגב" שברהט, סמוך לצומת להבים. מדובר בעשרות עובדים שקיבלו בימים אלה זימונים לשימוע לקראת פיטורים.
השבוע", סיפר ל"מיינט באר שבע והנגב" עטא אבו מדיגם, ראש עיריית רהט, "היו אצלי מנכ"ל וסמנכ"ל המפעל ועדכנו אותי על הפיטורים הצפויים. לאחר שיתבצעו השימועים נדע על כמה עובדים מדובר שיפוטרו.
"ביקשתי מהמנכ"ל ומהסמנכ"ל שימציאו חלופות לאותם עובדים שמועמדים לפיטורים. המנכ"ל אמר לי שככל שזה נוגע למפעל החברה ברהט מדובר ב-30 עובדים. לאחר השימוע אפגש עם המנכ"ל כדי להבטיח תעסוקה חלופית לאותם עובדים, בין אם מדובר בהעברה מקווי הייצור לתפקידים אחרים בתוך המפעל ובין אם מדובר בחלופה אחרת".

2 צפייה בגלריה
הכניסה למפעל החברה
הכניסה למפעל החברה
הכניסה למפעל החברה
(צילום: הרצל יוסף)

ראש עירית רהט הוסיף וציין, כי "אני קורא ליזמים להשקיע במפעלי עוגן ברהט. יש כאן אזור תעשייה משותף ליהודים וערבים ואנחנו רוצים לחזק אותו. בסופו של דבר הרי הקמנו את אזור התעשייה 'עידן הנגב' כדי לחזק את הכלכלה של רהט ולצמצם את האבטלה בעיר. אנחנו לא מחפשים זעזועים כלכליים. אנחנו רוצים לחזק את רהט".
מחברת "סודהסטרים" נמסר בתגובה, כי "בשנים האחרונות הגדילה 'סודהסטרים' את היקף כוח האדם בכדי לתת מענה לצמיחה שליוותה את החברה תקופה ארוכה וביתר שאת בתקופת הקורונה.
"התחזיות הנוכחיות של היקפי הייצור משקפות חזרה לרמות הביקושים שהיו מוכרות בעבר. במקביל, החברה חשופה לתנאי השוק הגלובליים התנודתיים, המשפיעים על פעילותה. כל אלה מחייבים אותנו לנקוט בצעדי התייעלות ולבצע התאמות למציאות העסקית החדשה, גם במסגרת כוח האדם של החברה.

קראו גם:

"לאחר מחשבה מעמיקה, התקבלה החלטה כואבת לבצע הפחתה של כחמישה אחוז מכוח האדם הגלובלי של החברה. אנו כמובן נעניק תמיכה לעובדים אלה באמצעות מתן מענק פרישה וסיוע במציאת מקום עבודה חלופי דרך מרכז קריירה ייעודי שיוקם לאתר החברה בלהבים".
מההסתדרות הלאומית, המייצגת את עובדי "סודהסטרים" נמסר כי "ההסתדרות הלאומית פועלת אל מול המעסיקים במשאים ומתנים אינטנסיביים כדי למנוע ככל הניתן את השפעתו של גל הפיטורים במשק הישראלי והגלובלי. יו"ר ההסתדרות הלאומית הנחה את גורמי המקצוע בארגון להציג בימים הקרובים תכנית מקיפה להתמודדות עם גל הפיטורים הנוכחי".