רפורמה בתעריפי החנייה המוסדרת בבאר־שבע: מעתה תושבי העיר ישלמו פחות על שעת חנייה ב"כחול לבן" מאשר אורחים שיגיעו מחוץ לעיר.
2 צפייה בגלריה
חניה כחול לבן בבאר שבע
חניה כחול לבן בבאר שבע
חניה כחול לבן בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
השינוי בתעריפים התאפשר בזכות חוק ההסדרים לשנת 2022 שהעבירה הממשלה הקודמת, ומאפשר לעיריות להעלות את תעריפי החנייה בתחומן.
באחרונה הגיש מנהל אגף הפיקוח בעיריית באר־שבע, בני מגרלשווילי, לאישור ועדת הכספים עדכון תעריף דמי חנייה מוסדרת ב"כחול לבן" שלפיו תעריף חנייה למי שאינו תושב העיר יהיה 8.10 שקלים לשעת חנייה, ותעריף החנייה לתושב העיר לא יעלה על 6.20 שקלים לשעת חנייה, כלומר, תושבי באר־שבע ישלמו כ־30 אחוז פחות ממי שאינו תושב העיר.
מי שמחזיק בתעודת תושב ותיק ייהנה מהנחה נוספת וישלם 4.60 שקלים לשעת חנייה. יצוין שמותר להחנות בחנייה מוסדרת עד שלוש שעות רצופות בלבד.

2 צפייה בגלריה
חניה בכחול לבן בתל אביב
חניה בכחול לבן בתל אביב
חניה בכחול לבן
(צילום המחשה: ריאן )

קראו גם:

לשם השוואה: מי שאינו תושב העיר ויחנה את רכבו במשך שלוש שעות בחנייה "כחול לבן" ישלם 24.30 שקל. על אותן שעות ישלם תושב העיר 18.60 שקל.
בעת ישיבת ועדת הכספים לאישור השינוי בתעריפים וישיבת מועצת העירייה שנערכה לאחר מכן, אמר גזבר העירייה, ליאור דיעי, "חוק ההסדרים מאפשר לנו כרשות להטיל על תושבי חוץ חנייה בתעריף גבוה יותר של 30 אחוז. אנחנו חושבים שזה נכון". גם חברי מועצה שהשתתפו בישיבה סברו שמדובר במהלך נכון.
המהלך עשוי לעורר כעס רב בקרב תושבים מהנגב שאינם מתגוררים בבאר־שבע. "אתה לא יכול לצעוק כל הזמן 'מטרופולין, מטרופולין' ולהתייחס לתושבי האזור כבן חורג", אומר ל"ידיעות הנגב", תושב מיתר. "הילדים שלי לומדים בבאר־שבע, אני עורך בה קניות, ועיקר היום שלי בבאר־שבע, אבל על חנייה אני אמור לשלם יותר? זאת בדיחה".
את דמי החנייה אפשר לשלם בכרטיס חנייה מנייר (מגורד) או באמצעות יישומוני החנייה פנגו וסלופארק. הסדרי החנייה ברחבי העיר נועדו להקל את עומסי התנועה, ליצור תחלופה ונגישות רבה לציבור נהגים רחב, ולשמור על הסדר הציבורי הכללי בהיבט החנייה באזורים המאופיינים במחסור במקומות חנייה. עבירות התעבורה בתחום החנייה נאכפים במהלך כל שעות היממה.