לא כולם חזרו לחבוש הבוקר (רביעי) את ספסל הלימודים עם פתיחתה של שנת הלימודים תשפ"ב. כ- 600 תלמידי בית הספר היסודי אלנג'אח ביישוב ערערה שבנגב מושבתים מלימודים, לאחר שהוריהם החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר לאחר שלטענתם בית הספר אינו הוכן כראוי לקליטת מאות התלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים.
"בית הספר", אמר טלעת אבו ג'אמע, הורה לתלמיד בבית הספר, למיינט באר-שבע, "לא מוכן לפתיחת שנת הלימודים ולכן החלטנו שלא לשלוח את ילדינו לבית הספר. אנחנו נשבית את הלימודים עד שיתוקנו כל הליקויים. בכיתות המזגנים מקולקלים ולא פועלים, יש ליקויים בשירותים של מבנה בית הספר וגם אין בכלל ידיות בדלתות של כיתות בית הספר. חוץ מזה, גם מיקמו את שכבת כיתות א' בקומה השנייה של בית הספר ואת שכבת כיתות ז' בקומה הראשונה. זה בכלל לא הגיוני. לא יעלה על הדעת שילד בכיתה א' יטפס במדרגות לקומה השנייה בעוד שילד מבוגר ממנו בשש שנים לא יצטרך בכלל לעלות במדרגות. במצב כזה אנו לא מוכנים לשלוח את הילדים שלנו לבית הספר".
1 צפייה בגלריה
הפגנת הורי תלמידי ישיבת "אפיקי ארץ" באופקים מול בניין עיריית אופקים הבוקר
הפגנת הורי תלמידי ישיבת "אפיקי ארץ" באופקים מול בניין עיריית אופקים הבוקר
הפגנת הורי תלמידי ישיבת "אפיקי ארץ" באופקים מול בניין עיריית אופקים הבוקר
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בתגובה לדברים אמר סאלם אבו קוש, מנהל מחלקת החינוך במועצה המקומי ערערה, כי "בית הספר מוכן לקליטת התלמידים ואין שום סיבה להשבית בו את הלימודים. לטענות של ההורים אין בסיס".
בתוך כך, גם תלמידי כיתה י'א בישיבת "אפיקי ארץ" באופקים לא פוקדים היום את ספסל הלימודים לאחר שהוריהם החליטו לא לשלוח את ילדיהם ללימודים במחאה על החלטת מינהל החינוך העירוני לסגור את הכיתה ולהעביר את התלמידים למסגרות חינוכיות שונות בשל מיעוט התלמידים באותה כיתה. ההורים מוחים על כך שאת ההודעה על סגירת הכיתה והעברת ילדיהם למסגרות אחרות הם קיבלו רק לפני חודש ימים.
"ילדינו", סיפר אחד ההורים, "נמצאים במצב נפשי לא פשוט עקב סגירת הכיתה. אם הצעד הזה של סגירת הכיתה היה מתבצע כשהילדים שלנו היו בכיתה צעירה יותר, אז ניחא, אבל לעשות זאת כשהם בכיתה י"א זה פשוט הזוי ולא מתקבל על הדעת. התלמידים נמצאים עכשיו בעיצומו של תהליך בחירת מגמות ומבחני בגרות ומעבר לבית ספר אחר יפגע קשות בכל התהליך שהתלמידים עברו ויקשה עליהם לסיים את לימודיהם בהצלחה".
הורה נוסף ציין, כי "מלבד הקושי הלימודי קיימת התמודדות לא פשוטה של הילדים מבחינה דתית, רגשית וחברתית. מדובר בילדים שמעולם לא למדו במסגרות מעורבות, אלא רק במסגרות דתיות תורניות ומופרדות. אנחנו מצפים למציאת פתרון מתאים לילדים על מנת למנוע מהם עוגמת נפש לאחר שעברו שנת לימודים לא פשוטה בגלל הקורונה".
במכתב ששיגר אתמול (יום שלישי) מנהל מינהל החינוך בעיריית אופקים, אבי ביתן, להורי התלמידים, הוא ציין כי "נושא סגירתה של ישיבת 'אפיקי ארץ' נדון בהרחבה ובפורומים שונים במהלך שנת הלימודים תשפ"א וביתר שאת בחודשים האחרונים. לצערנו, לא היה מנוס מסגירת הכיתה. החלטה זו של סגירת הכיתה עומדת בעינה".
מעיריית אופקים טרם נמסרה תגובה בנושא.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב