מי מאיתנו, שרגיל לעבור במרכז העיר בשעות העומס, לא שאל את עצמו איך הפכה באר שבע לעיר פקוקה ועמוסה? "אולי הנכדים שלי יזכו לראות את סוף השיפוצים בשדרות רגר", הפכה למשאלת לבם של אזרחים רבים. נכון, באר שבע נמצאת עמוק בתהליכי בנייה והתפתחות, אבל ההמתנה הארוכה בכבישי העיר הפכה להיות מעייפת ומרגיזה.
6 צפייה בגלריה
הצמתים המרגיזים של באר שבע
הצמתים המרגיזים של באר שבע
הצמתים המרגיזים של באר שבע
(צילום: דניאל כהן)
פעם נהוג היה לומר שאפשר לחצות את העיר בעשר דקות. היום, כדי להגיע ממקום למקום תידרשו להרבה מאוד סבלנות. שאלנו אתכם בעמוד הפייסבוק של "מיינט באר שבע והנגב" איזה צמתים הכי מרגיזים בעיר, בדקנו, ומצאנו את חמשת המובילים והמעצבנים במיוחד עבור הנהג הבאר שבעי:

רמזור קטן מיעקב כהן לביאליק/שדרות רגר

במסגרת תנופת הבניה במרכז העיר, שודרגה הכניסה לרחוב יעקב כהן בצומת מרומזר קטן ונחמד שמווסת את הכניסה והיציאה מהרחוב הצפוף, לכיוון הרחובות הסמוכים, שדרות רגר ורחוב ביאליק.
6 צפייה בגלריה
צומת יעקב כהן
צומת יעקב כהן
צומת יעקב כהן. כך זה לא נראה בבוקר
(צילום: דניאל כהן)
אבל אם תהיו מספיק אמיצים (או שאין לכם ברירה) ותגיעו למקום בשעות הבוקר, תגלו שעומס לא פשוט נוצר במקום, והזמנים הקצרים יחסית בצומת של יעקב כהן ושדרות רגר לא תואמים את כמות הרכבים הגדולה שמנסה לעבור שם. תרחיש דומה נוצר במקום גם בשעות אחר הצהריים, כשאותם 'נפגעי פקקי הבוקר', עושים את דרכם הביתה. עצתנו: תנשמו עמוק.

הרמזור מרחוב וינגייט (סורוקה) לכיוון שדרות רגר

פנייה ימינה ב-90 מעלות. לא, זה לא תרגיל של מדליית זהב באולימפיאדה, אלא רמזור חדש שהצליח לעצבן רבים מהנוהגים בצומת וינגייט-שדרות רגר. הרמזור כולל גם מעבר חצייה, וכשהולכי הרגל פוקדים בהמוניהם את המעבר, הפנייה ימינה הופכת להיות סיפור מורכב, ואפילו מורכב מאוד. רכבים בודדים, במקרה הטוב, מצליחים להשתחל לציר המרכזי של העיר, והשאר ממתינים וממתינים. שיהיה לכולנו בהצלחה.
6 צפייה בגלריה
צומת בי"ח סורוקה
צומת בי"ח סורוקה
צומת בי"ח סורוקה. ממתינים וממתינים
(צילום: דניאל כהן)

הגל כבר לא ירוק מקניון הנגב ועד ליציאה מהעיר

פעם במהירות 60 קמ"ש היית יוצא מהעיר, והיום? הבחירה הבאה "קצת" שוברת את חוקי הפורמט, אבל איך אפשר שלא להתעצבן מהרס אחד הדברים הכי טובים שקרו בבאר שבע מאז ומעולם?
6 צפייה בגלריה
הגל הירוק
הגל הירוק
הגל הירוק. לאן הוא נעלם?
(צילום: דניאל כהן)
זה היה יותר מדויק משעון שווייצרי ומרגש כמעט כמו האליפות של הפועל באר שבע אחרי 40 שנה – במהירות 60 קמ"ש בדיוק אפשר היה לחצות את העיר, מקניון הנגב ועד ליציאה לתל אביב, מבלי לעמוד ברמזור אחד. היום, זה כבר לא קורה, אבל אנחנו עוד אופטימיים שנוכל לגלוש שוב על הגל הירוק, ולשבח את התזמון המופלא.

צומת כביש "מיון יולדות" לרמות - פניה שמאלה לרחוב אורי צבי גרינברג

כנראה שזה אחד הצמתים המוזרים שיש לבאר שבע להציע. שכונת רמות, השכונה הגדולה ביותר בעיר, כוללת דרכי גישה רבים. הכניסה הישנה לשכונה היא מהעמוסות ביותר, וככזאת, מצופה שצומת הכניסה לשכונה תהיה נוחה יותר.
6 צפייה בגלריה
צומת הכניסה לשכונת רמות
צומת הכניסה לשכונת רמות
צומת הכניסה לשכונת רמות. למה אי אפשר פשוט?
(צילום: דניאל כהן)
אם תגיעו מכיוון רחוב בן גוריון לכיוון שכונת רמות, תיאלצו לפנות שמאלה ברמזור אבל למרות שמדובר בפניה המבוקשת ביותר בצומת, הרמזור הקצר מאפשר בכל פעם ללא יותר מארבעה או חמישה רכבים לעבור, מה שיוצר עומס גדול גם לפונים שמאלה, וגם למי שמעוניין לנסוע ישר לכיוון תחנת רכבת צפון. מה עושים? אפשר רק להתעצבן.

צומת השוק הבדואי לכיוון עמק שרה

מי לא חווה את פקקי הבוקר בדרך לאזור התעשייה של באר שבע? כבר מהשעה 07:15 בבוקר, שורת הצמתים המוליכים משדרות דוד טוביהו עד לעמק שרה ודרומה עמוסה בדרך לעוד יום עבודה.
6 צפייה בגלריה
צומת שוק/עמק שרה
צומת שוק/עמק שרה
צומת שוק/עמק שרה. המתנה ארוכה בפקק
(צילום: דניאל כהן)
אמנם מדובר על כבישים רחבים באופן יחסי, אבל כאשר לצומת מגיעות משאיות, אוטובוסים ולא מעט רכבים פרטיים, הבלגן חוגג ואפשר להיתקע בפקקים במשך זמן רב. בשעות אחר הצהריים, ניחשתם נכון, כל הסיפור חוזר על עצמו - רק בכיוון ההפוך. כמה זמן זה לוקח? פנו לכם יותר מעשרים דקות של המתנה בפקק וקוו שיש שירים טובים ברדיו.
לעדכונים - חדשות באר שבע