שרידי אדם התגלו אמש (יום ד') ליד יער בארי וסמוך לקיבוץ כיסופים לאחר שאותרו על ידי כלבים למניעת הרעלות של רשות הטבע והגנים.
2 צפייה בגלריה
המחפשים בשטח ביער בארי
המחפשים בשטח ביער בארי
המחפשים בשטח ביער בארי
(צילום; רם פרביזור)

בצה"ל ביקשו מרשות הטבע והגנים לסייע באיתור שרידי אדם של קורבנות מתקפת החמאס בשביעי באוקטובר ביישובי העוטף. אמש, כאמור, נמצאו ממצאים שהועברו לבדיקת ד.נ.א על מנת לאפשר את זיהוי אותם שרידים שהתגלו. על פי ההערכות, מדובר בממצאים של שרידי אדם ממתקפת החמאס מלפני חמישה חודשים, שנותרו בשטחים הפתוחים סמוך לבארי ולכיסופים ולא אותרו עד כה.
ככל שהימים חולפים, איתור שרידי גופות הקורבנות המוטלות בשטח נעשה קשה יותר ובצה"ל פנו לרשות הטבע והגנים לסייע באיתור שרידי הגופות על ידי שימוש בכלבי ההרעלות של הרשות.

2 צפייה בגלריה
אחד הכלבים שהשתתפו בחיפושים
אחד הכלבים שהשתתפו בחיפושים
אחד הכלבים שהשתתפו בחיפושים
(צילום; רם פרביזור)

לדברי אילן יגר מרשות הטבע והגנים, "לכלבים האלה יש יכולות מיוחדות בשונה מכלבי הרחה אחרים, מאחר והם מיומנים במציאת פתיונות מין החי בשטח. לפעמים גודל הפיתיון הוא פחות מסנטימטר. אילוף הכלבים למטרת מניעת הרעלות נעשה בהכוונת חטיבת מדע ומכאן הגענו לרזולוציה שבדיעבד משמשת אותנו לטובת עבודת הקודש.
"יש לציין, כי את הפעילות התחיל באופן פרטי מאלף כלבים, שעושה לילות כימים איתנו כבר ארבעה חודשים בשטח ללא כל תמורה. הוא גם זה שהיפנה את אנשי צה"ל אלינו ומיד נרתמנו למשימה. למרות הזמן הרב שחלף והכוחות הרבים שכבר סרקו את תאי השטח, הממצאים הגיעו מהר מאוד.
"בסריקות הראשונות, לאחר סריקות רבות בתא השטח, הצליחו הכלבים להגיע לממצא של שרידי גופה כ- 200 מטרים מאחד היישובים בעוטף עזה. כמוכן נמצאו חולצות מוכתמות שמסייעות לבדיקות הדי.אנ.איי. אנחנו יוצרים למשימות איתור וחיפוש יחד עם יחידת אית"ן אשר מכווינה אותנו בשטח. אנחנו נמשיך לסייע במשימה המורכבת והחשובה הזו ככל שנידרש".

קראו גם:

בצה"ל הוקמה מפקדה משימתית בשם "עבודת קודש" בפיקודו של אל"מ (מיל.) יוסי כהן, שייעודה הוא פינוי החללים ואיתור הנעדרים וממצאים הפזורים בשטח.
"מדובר במאמץ אדיר של צה"ל ומדינת ישראל", ציין אל"מ (מיל.) יוסי כהן, "בו מתחילת המלחמה אלפי אנשים מבצעים סריקות נרחבות ומופעלות יכולות מגוונות לאתר את כלל הנעדרים. בין השאר נרתמו למאמץ רשות הטבע והגנים, שמפעילים כלבים יחד עם כוחות הסריקה שלנו".