צוות מחלקת הנוער במועצה האזורית רמת הנגב זיהה בתקופת הקורונה שהפעילות במרחבים הקהילתיים הפתוחים, כמו גינות קהילתיות ובוסתנים, היו נקודת אור עבור התושבים.
1 צפייה בגלריה
מפגש במסגרת המיזם ביישוב טללים | צילום: יחסי ציבור
מפגש במסגרת המיזם ביישוב טללים | צילום: יחסי ציבור
מפגש במסגרת המיזם ביישוב טללים | צילום: יחסי ציבור
(מפגש במסגרת המיזם ביישוב טללים | צילום: יחסי ציבור)
מכאן נולד הרעיון למיזם "הקומקום" שהוגש לקול קורא בתוכנית "חושבים עושים" של חברת ICL בשיתוף אגף שפ"ה וסביבה במועצה.
"הקומקום" הוא בית קפה נייד המציע מרחב מזמין ונוח לשיח חברתי, חינוכי וקהילתי, ומחבר בין קהילות. "העגלה הניידת היא לא משהו פורמלי ומחייב אלא משהו קליל ונחמד שמגיע עד לתושבים עצמם", מסביר מנהל מחלקת נוער וילדים במועצה האזורית רמת הנגב, אלון צחור. "לאנשים היה צורך במפגש קהילתי לא רשמי, מקום שהם יכולים לצאת ולהתאוורר".
קראו עוד>>
"הקומקום" פונה אל קשת רחבה של גילים, בין שמדובר בילדים, בני נוער, משפחות ומבוגרים, ואופיו משתנה לפי קבוצת האנשים שמתארחת בו.
עצם היותו נייד מאפשר לבית הקפה לעבור בין יישובי המועצה האזורית וליצור שיח קהילתי מגוון מסביב לשולחנות עגולים. השולחנות מחולקים לכמה נושאים, בהם דילמות המעסיקות בני נוער, נושאים אקטואליים, דיון מנחה באמצעות עוגיות מזל ומשחקים חברתיים היוצרים שיח ערכי.
פעילות העגלה היא חינמית בזכות בני הנוער המתנדבים מכל יישובי המועצה המפעילים את העגלה לצד הצוות המקצועי של מחלקת נוער המלווה את התהליך. עד כה נערכו כ־40 מפגשים, ובימים אלה מתכנן צוות המיזם סדרת הרצאות אורחות.
התגובות למפגשים שנערכו עד כה היו מצוינות ותושבי היישובים חיבקו את המיזם בשתי ידיים, בייחוד בזכות העובדה שהוא מאפשר ליהנות מבית קפה נייד ואיכותי לצד פעילות קהילתית.
מנהל קשרי קהילה בחברת ICL, ארז קמה, מציין, "מיזם 'הקומקום' מקיים את ערכי הקהילתיות של תוכנית 'חושבים עושים'.
בזכות המיזם, קבוצות שחסרה להם הפלטפורמה לקיים מפגשים קהילתיים, זוכים למקום נעים שמארח את חברי הקהילה ומאפשר להם לקדם את הנושאים שעל סדר יומם. מפגשים אלו יחזקו את הקהילתיות וישפרו את החיים המשותפים בקרב תושבי האזור".
פרויקט "חושבים עושים" שיזמה חברת ICL בנגב מציע ליזמים חברתיים שרוצים ליזום פרויקטים למען הקהילה ליווי צמוד של החברה והרשות המקומית.
מטרת "חושבים עושים" היא לפתח מיזמים חדשניים שיקדמו תשתיות לעשייה ארוכת טווח, מיזמים המחזקים את הזהות המקומית, מחברים מעגלים רחבים בתוך הקהילות ומשפרים את איכות החיים של תושבי הנגב. הפרויקטים נהנים מליווי מקצועי ותמיכה של ICL לאורך כל שלבי המיזם.
לעדכונים: חדשות באר שבע