מועדון קרב לעופות: בעקבות מידע מודיעיני חשפו בסוף השבוע האחרון מפקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות בשיתוף מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל והשירות הווטרינרי במועצה האזורית אשכול זירת קרבות תרנגולים, ובה בית גידול של יותר מ-70 תרנגולי קרב בתוך מתחם מגורים במשק חקלאי בשטחי מועצת אשכול.
1 צפייה בגלריה
התרנגולים כפי שנמצאו במשק
התרנגולים כפי שנמצאו במשק
התרנגולים כפי שנמצאו במשק
(צילום: משרד החקלאות)
מחקירה ראשונית עולה, כי בעלי התרנגולים הם עובדים זרים מתאילנד, אשר כלאו את התרנגולים לצרכי קרבות ובידור. במקום נמצאו שתי זירות ששימשו לניהול הקרבות.
עוד עולה מהממצאים בשטח כי החשודים הפכו את המתחם לבית גידול במטרה לגדל דור נוסף של תרנגולים אשר ישמש לאותם קרבות. בנוסף לכך, נמצאו במקום גם תרופות שהוברחו, כך על פי החשד, מתאילנד לטיפול בתרנגולים.
קראו גם >>
ממשרד החקלאות נמסר: "מלבד החשש הממשי לצער בעלי חיים, עולה החשש להפצתן של מחלות מאחר והתרנגולים לא נמצאים תחת פיקוח וטרינרי. התרנגולים שנמצאו בשטח נבדקו על ידי אנשי משרד החקלאות והשירות הווטרינרי והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות ובמקביל גם נפתחה חקירה בנושא כאשר מדובר בביצוע עבירות על חוק צער בעלי חיים לרבות קרבות תרנגולים לא חוקיים והחזקה לא ראויה של העופות.
בעקבות המקרה ציין שר החקלאות, עודד פורר, כי "מדובר בתופעה נוראית. המקרה הנוכחי טופל והופסק לאלתר ואנו נמצה את הדין עם מפרי החוק. אני אמשיך לעקוב מקרוב כדי שעובדי המשרד ימשיכו לפעול ככל שביכולתם, על מנת למגר תופעה בזויה מעין זו".
מהמועצה האזורית אשכול נמסר למיינט באר-שבע, כי "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע הזה בפרט ואת הפגיעה בבעלי חיים בכלל. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם משרד החקלאות לאתר הפעילות לא חוקית של פגיעה בבעלי חיים ולאכוף את החוק על העבריינים. יש חשד למוקדים נוספים של התעללות בבעלי חיים ואנחנו פועלים לאיתור אותם מוקדים".
מייסדת עמותת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, אמרה למיינט באר-שבע, כי "מדובר באירוע מזעזע. זה עצוב מאד. תופעה של קרבות תרנגולים קיימת בתאילנד, אבל אין לה כל מקום כאן בישראל. זה מזעזע ויש לעקור את התופעה הזו. אני מאד מקווה שימצו את הדין עם אותם עבריינים. אם הם פוגעים בבעלי חיים, מן הדין שהם ייענשו על כך".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב