שני כלבים, השייכים לתושב באר־שבע, אשר תקפו חתולים ואף גרמו למותה של חתולת בית, עומדים במרכזה של פנייה דחופה שנשלחה על ידי המחלקה המשפטית של אגודת "צער בעלי חיים" לרופא הווטרינרי של באר־שבע ולמתאמת רווחת בעלי חיים מטעם העירייה.
1 צפייה בגלריה
החוק מאפשר לרופא הרשותי להחרים את הכלבים
החוק מאפשר לרופא הרשותי להחרים את הכלבים
החוק מאפשר לרופא הרשותי להחרים את הכלבים
( צילום אילוסטרציה: שאטר סטוק)
בפניית האגודה באמצעות היועצת המשפטית של האגודה, עו"ד ענבל קידר־חיים, נטען כי "הגיעו לידינו דיווחים קשים מאוד על תקיפת חתולים אכזרית שבוצעה על ידי שני כלבים השייכים לתושב העיר, ולמרות פניות של תושבים אל המוקד העירוני, הפיקוח והמחלקה הווטרינרית, הכלבים עדיין לא הוחרמו והם מסתובבים באופן חופשי ומהווים סכנה רבה לחתולים חסרי הבית ולכלבים קטנים.
קראו גם:
באחד המקרים, חתולה שפרפרה בייסורי גסיסה כואבים, נלקחה לבית החולים הווטרינרי על ידי תושב העיר שחזה במתרחש, אך לא יכול היה להציל את החתולה ממלתעות הכלבים. החוק מאפשר ואף מורה לרופא הרשותי להחרים את הכלבים, להביאם לתחנת ההסגר עד לבירור לעומקם של דברים ולקבלת החלטה לגבי עתידם של הכלבים ולהכריז עליהם ככלבים מסוכנים. "האגודה סבורה כי בנסיבות יש להכריז הכלבים כמסוכנים ולבטל את הרשיונות להחזקת הכלבים או להתלות את הרישיונות בתנאים".
רוצים לדעת ראשונים על כל מה שקורה בבאר שבע והנגב? הצטרפו לקבוצת העדכונים של mynet באר שבע והנגב
ד', בעליה של החתולה שהותקפה למוות על ידי אותם כלבים, סיפר כי "נקלעתי למקרה מצער עם בעל החיים שלי. יש לי שכן שיש לו שני כלבים. באופן קבוע השכן מטייל עם הכלבים ללא רצועה והכלבים רצים באופן חופשי במרחק גדול ממנו ללא כל שליטה. הערתי לו על כך, אך הוא מתעלם באלגנטיות מהנושא וממשיך בשלו. לצערי, באחד הימים זה עלה בחייה של החתולה שלי. היא היתה חתולת בית שמדי פעם יוצאת לגינה של הבית הפרטי שלי, ולעתים רחוקות יוצאת ממנה. לאחר שהכלבים תקפו את החתולה, השכן נטש אותה למות".
ד' הגיש בשעתו תלונה למשטרה בתחנת משטרת באר־שבע אודות תקיפת החתולה, שהיתה בהריון עם שמונה גורים, על ידי הכלבים, אך במשטרה החליטו לסגור את התלונה.
לאור החלטת המשטרה הגישה אגודת צער בעלי חיים ערר על ההחלטה. בערר ביקשה אגודת צער בעלי חיים, כי התיק ייפתח מחדש וכי ימוצה הדין עם בעל הכלבים. "סגירת התיק", ציינו באגודת צער בעלי חיים, "מהווה מחדל של ממש".
ממשטרת מרחב הנגב נמסר ל"מיינט באר שבע והנגב" כי "בנוגע לטיפול והשגחה על בעלי חיים, יש לפנות לווטרינר הרשות המקומית או למשרד החקלאות".
באגודת צער בעלי חיים ציינו כי במידה שהכלבים לא ייתפסו באופן מיידי, תוגש בקשה דחופה לבית המשפט על מנת לחייב את העירייה להפעיל את סמכותה על פי החוק ולתפוס את אותם כלבים.
מעיריית באר-שבע נמסר בתגובה, כי "המחלקה הווטרינרית ביצעה בימים רביעי וחמישי בשבוע שעבר סריקות ומעקב ברחוב שטיינברג במטרה לתפוס את הכלבים, אשר נטען כי הם משוטטים באופן חופשי, אך ללא תוצאות. הכלבים לא נמצאו משוטטים מחוץ לבית. המחלקה הווטרינרית הוציאה עוד באותו יום התראה לבעל הכלבים על הכרזתם ככלבים מסוכנים וכל התקנות הנוגעות בדבר. צוותי הפיקוח של המחלקה הווטרינרית ימשיכו לעקוב ולטפל ככל הנדרש בנושא הנ"ל".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב