אחד מאנשי המבצעים של האחים עמוס ואופיר לביא, העבריין חיים רדה, המרצה מאסר עולם על רצח ישראל עמר (אחיו של העבריין יהודה עמר שהיה מקורב לעבריין בני שלמה שחוסל), ביקש בימים אלה לעבור מהכלא שלו, ולשבת עם אופיר לביא ובן דודו, "עמוס הקטן".

3 צפייה בגלריה
האחים עמוס (מימין) ואופיר לביא
האחים עמוס (מימין) ואופיר לביא
האחים עמוס (מימין) ואופיר לביא
(צילום: מוטי קמחי)

מדובר במהלך מחושב מבחינת עברייני משפחת לביא, שכן בתקופה הקרובה צפוי להשתחרר מהכלא אופיר, אחיו הגדול של העבריין עמוס לביא, שלאחרונה עלה לכותרות אחרי שכרת הסכם הפסקת אש עם העבריין אייל נגר, חבר הילדות שלו שברבות הימים הפך לאויבו.
ועכשיו תכירו עמוס לביא נוסף: אופיר יושב בכלא עם בן דודו, המכונה "עמוס לביא הקטן", שבעצמו מרצה עונש מאסר של 9 שנים על חלקו במחדל הגדול של משטרת ישראל בפרשת החיסול של הסוכן המשטרתי אנטון רומן.
האחים לביא מעוניינים שבן דודם האהוב יזכה להגנה גם לאחר שאופיר ישתחרר, ועל כן הורידו הוראה לרדה לבקש את העברתו מכלא 'אשל' לכלא 'אוהלי קידר' שבמתחם בתי הסוהר בבאר שבע, וזאת על מנת שלא להשאיר את עמוס הקטן לבד בכלא, כשהוא חשוף לפגיעות מצידם של אויבים.

שומר ראש רצחני


רדה בן ה-35, תושב אשקלון, רצח לפני 10 שנים את ישראל עמר ביריות אקדח בשעה שעמר ישב על כסא מחוץ למספרה ברחובות. לרדה, שהוא חלק מחבורת העבריינים של משפחת לביא, לא היה שום סכסוך עם עמר. אבל יהודה עמר, אחיו של ישראל שנרצח, נחשד על ידי האחים לביא כמי שהיה מעורב ברצח של בן אחותם נועם גל בן ה-20 מגן יבנה, בפיצוץ מטען ברכב המשפחתי. על פי הערכות המשטרה, החיסול של ישראל היה נקמה באח יהודה.

3 צפייה בגלריה
כלא באר שבע
כלא באר שבע
כלא באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

עמוס הקטן לביא צפוי לרצות את שארית מאסרו לבד, ועל כן ההיערכות בארגון הפשע לקראת שחרורו של אופיר על ידי הצבת הגנה של מישהו שאין לו מה להפסיד כמו רדה, היא מתבקשת. בגדול, המטרה היא כי רדה יהפוך לשומר הראש של עמוס הקטן בכלא, וכל מי שצריך להבין, יבין.
מה חושבים בשב"ס על התכנונים של משפחת לביא? בימים אלה נבחנת בקשתו של רדה להעברתו לשבת עם עמוס הקטן, אך לא בטוח שהיא תיענה בחיוב. זאת משום המשטרה ושב"ס נוהגים להפריד את עברייני ארגוני הפשיעה בין בתי סוהר שונים, על מנת שלא לאפשר להם להיות כוח מאוחד שישלוט בהלך הרוחות בין התאים.

קראו גם:

כל זאת, בניגוד גמור להתנהלות של שב"ס מול ארגוני הפשע הערביים, שיש לציין כי היא הפוכה ב-180 מעלות. המשטרה ושב"ס פוחדים מהפרות הסדר של עברייני ארגוני הפשע הערבים, ועל כן הם על פי רוב מרוכזים באותו כלא, ובאותם אגפים, שם הם אלה שקובעים את סדר היום מאחורי הסורגים.
פורסם לראשונה: 13:09, 21.03.23