מצהוב לאדום: יממה לפני הסגר חלה עלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בעיר באר שבע. לפי דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שפורסם אמש, העיר עברה מצהובה לאדומה. המשמעות היא החמרת ההגבלות, ביניהן גם על התפילות בבתי הכנסת במהלך חגי תשרי.
2 צפייה בגלריה
מתפללים מחוץ לבית הכנסת בבאר שבע
מתפללים מחוץ לבית הכנסת בבאר שבע
מתפללים מחוץ לבית הכנסת בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
כבר בישיבת המועצה השבוע, הזהיר ראש העירייה רוביק דנילוביץ' מפני התפשטות הנגיף כתוצאה מאי שמירה על פי הנחיות התו הסגול. ערים נוספות שהוכרזו כאדומות הן אופקים ונתיבות. כאשר בנתיבות כבר מוטל סגר על שכונות מסוימות שבהן התחלואה גבוהה. מאז התפרצות הנגיף חלו בנתיבות 1485 אנשים.
בבתי הכנסת והישיבות בבאר שבע מתכוננים לתפילות חג במתכונת של קפסולות ובהיערכות לתפילה מחוץ לבתי הכנסת. בישיבת "בית יוסף" בנשיאות הרב יוסף חיים בצרי בקרייה החרדית בבאר-שבע, נראו האנשים מתפללים מחוץ לבתי כנסת כדי להימנע מהתקהלויות.
2 צפייה בגלריה
האצה בתחלואה
האצה בתחלואה
האצה בתחלואה
(צילום: מרכז המידע למערכה בקורונה)
אמש ( ד') עשרות מתפללים קיימות את תפילת מנחה וערבית מחוץ לישיבה, כאשר המגמה היא שגם התפילות של ראש השנה יתקיימו באותה מתכונת ובאותו סידור.
הרב יוסף חיים בצרי ל"מיינט באר-שבע": "משבר הקורונה הביא לירידה חדה במספר המתפללים אולם אנחנו צופים שאנשים יגיעו לקחת חלק בתנאים שנערכנו אליה".
בסמוך לישיבה הוקמה סככה שתשמש את המתפללים ומי שירצה יוכל לקיים את מצוות התפילה גם תחת כיפת השמיים. בבתי הכנסת ב " סמטת שבזי" בשכונה א' מצאו פתרון ארעי כאשר הכשירו את החצרות לתפילה ורק מעטים יתפללו בתוך בית הכנסת. כך גם במרכז חב"ד שכבר נעשים כל ההכנות לתפילות בחנייה שתוכשר.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות באר שבע