בעוד רשויות המדינה מעודדות את הציבור להחזיר נשק וציוד צבאי באופן אנונימי ללא פתיחה בהליכים פליליים, מתברר כי יש גם מקרים יוצאי דופן, בהם אדם, תושב לקיה, שהחזיר למשטרה נשק שהיה ברשותו שלא כחוק הועמד לדין ובשבוע שעבר גזר עליו בית המשפט, באופן חריג, מאסר על תנאי למשך תשעה חודשים.
1 צפייה בגלריה
תת מקלע וכדורים
תת מקלע וכדורים
תת מקלע וכדורים
(צילום המחשה: Shutterstock)
קראו גם:
הנאשם, צעיר כבן 22, הועמד לדין בגין עבירה של החזקת נשק חם ותחמושת שלא כדין, כשעל פי כתב האישום נגדו הוא החזיק ברשותו תת מקלע מאולתר מסוג 'קרלו' וכן החזיק תחמושת של יותר מ־30 כדורים.
הנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום ולדבריו הוא עבד אצל קבלן בעבודות בנייה ומצא שקית ובתוכה כלי הנשק. לדבריו, הוא לא נטל מיד את הנשק, אלא החביא אותו וחזר לביתו. מאוחר יותר באותו היום, כך הוא טען, הוא חזר למקום ונטל את השקית עם הנשק והחביא את כלי הנשק בביתו במשך שלושה ימים. לאחר מכן הוא פנה לתחנת משטרת העיירות ומסר את הנשק. הנאשם גם ציין, כי לא חשב על ההשלכות של החזקת נשק בביתו וכי הוא פחד למסור את הנשק למשטרה קודם לכן מחשש שיועמד לדין.
יצוין, כי משפחתו של הנאשם מסוכסכת עם משפחה אחרת בלקיה על רקע טענות לזכויות במקרקעין ובמסגרת סכסוך זה כבר נרצחו שני בני אדם. להערכת שירות המבחן, שערך תסקיר בעניינו של הנאשם, הנשק הוחזק על רקע הסכסוך בין המשפחות, וזאת למרות גרסתו של הנאשם.
בשלב הטיעונים לעונש הדגישה התביעה את פוטנציאל הסיכון הנובע מהחזקת נשק חם ותחמושת שלא כדין, אשר עלול למצוא את דרכו לפעילות עבריינית או ביטחונית וגם ציינה כי מדובר בתת מקלע מאולתר, נשק אוטומטי המאופיין בקצב אש גבוה ובגרימת נזק רב.
מנגד טענה ההגנה, כי אלמלא פנה הנאשם מיוזמתו למשטרה, כלל לא היו יודעים על החזקת הנשק, כיוון שלא היה בידי המשטרה מידע מוקדם על החזקת כלי הנשק בידי הנאשם. עוד טענה ההגנה, כי עצם העמדת הנאשם לדין, מהווה נקיטת יד קשה כלפיו, להבדיל מהמבצעים בהם מחזירי הנשק נהנים מאי העמדה לדין כלל.
טרם נגזר דינו אמר הנאשם, כי "אני מצטער על מה שקרה. מצאתי את הנשק ולקחתי אותו לתחנת המשטרה".
לאחר שמיעת טענות הצדדים ועיון בראיות לעונש החליט שופט בית משפט השלום בבאר־שבע, רון סולקין, לגזור על הנאשם תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. כמו כן נגזר על הנאשם, כי יחתום על התחייבות בסך 10,000 שקל להימנע, בתוך שלוש שנים, מלעבור כל עבירה מסוג פשע ועבירה מסוג עוון המפעילות את המאסר המותנה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב