העיר באר-שבע נבחרה על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר להשתתף בפרויקט חדשני כולל לטיפול בחתולי רחוב במרחב הציבורי. העירייה נבחרה להוביל את הפיילוט הארצי לאחר שנמצאה בעלת יכולת ארגונית ומקצועית ליישם את התכנית.
2 צפייה בגלריה
הצוות הטיפולי בבאר שבע
הצוות הטיפולי בבאר שבע
הצוות הטיפולי בבאר שבע
(צילום: דוברות עיריית באר שבע)

בשנים האחרונות עברה העירייה שינוי משמעותי בטיפול בבעלי החיים והתעקשותה מול המשרד להרחיב ולפתח את השירותים בדגש על חתולי רחוב - הביאה את משרד החקלאות לבחור בבאר-שבע. הצלחת התכנית תשמש בסיס לקביעת מדיניות ארצית. ב
מסגרת הפיילוט שיימשך שנתיים, הקצה משרד החקלאות לעיר 1.25 מיליון שקלים והעירייה תממן סכום זהה מקופתה. סך הכל 2.5 מיליון שקלים שיופנו לתכניות לטיפול בחתולי רחוב באזור גיאוגרפי מוגדר שיבחר על ידי משרד החקלאות בתאום עם העירייה בשבועות הקרובים.
באותו אזור יבוצעו עיקורים וסירוסים בעצימות גבוהה, יוענק טיפול רפואי לחתולים חולים או במצוקה, יבוצע ניטור ומעקב רציף אחר אוכלוסיית החתולים המשוטטים במרחב הציבורי, יוצבו מתקני האכלה ומחסה לחתולים. התכנית תכלול הקמת מערך הסברה מלווה בתכניות חינוכיות בנושא האכלה נכונה, בעלות אחראית תוך התייחסות גם לחתולים הביתיים, טיפול נכון, עידוד עיקור סירוס ועוד.

2 צפייה בגלריה
חתול רחוב. אף אחד לא ייגע לו באוכל
חתול רחוב. אף אחד לא ייגע לו באוכל
חתול רחוב
(המחשה: Shutterstock)

קראו גם:

ראש העירייה רוביק דנילוביץ' אמר על בחירת באר-שבע כפיילוט: "אני מברך את משרד החקלאות על הפרויקט החשוב. פנינו בשנים האחרונות פעמים רבות למשרד בבקשה להרחיב את השירותים והטיפול בבעלי החיים בדגש על חתולי הרחוב, ואני שמח שהמשרד נענה לבקשתנו. בשנים האחרונות קידמה העירייה פרויקטים חשובים לטיפול בבעלי חיים ובחתולים בפרט. על אף שצומצמו פערים של שנים, עדיין יש אתגרים שמחייבים אותנו ואת המשרד לטפל, ודרושה התערבות ממשלתית משמעותית".
ד"ר חן הניג, ראשת אגף רווחת בעלי חיים והממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות אמרה:"רק באמצעות שיתוף פעולה בין כולם נצליח להגיע לכלל ההישגים שהצבנו בפנינו". מנהלת המחלקה הוטרינרית, גלית יפרח, והוטרינר העירוני, ד"ר דימטרי אלטשולר, מסרו:"אנו רואים את הפיילוט הזה כהזדמנות חשובה ומחוללת שינוי משמעותי נוסף בתחום הטיפול בחתולי הרחוב במרחב הציבורי. שיתוף פעולה מוצלח בין כל הגורמים יביא להשגת היעדים לרווחת תושבי העיר ובעלי החיים".