הרוחות בבאר שבע סוערות בעקבות הדיווח על טיפול רפואי שמקבלים בני משפחתו של מנהיג החמאס איסמעיל הנייה במרכז הרפואי סורוקה.
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה ובכירי חמאס מברכים על אירועי 7 באוקטובר
איסמעיל הנייה ובכירי חמאס מברכים על אירועי 7 באוקטובר
איסמעיל הנייה ובכירי חמאס מברכים על אירועי 7 באוקטובר
(צילום: מתוך סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לפני מספר ימים נולד נכד לאחייניתו של הנייה. הוא נולד פג ואושפז בפגיה בטיפול נמרץ, שם נאבקים הרופאים על חייו. להנייה שני אחים ושמונה אחיות, מהן מספר אחיות הנשואות לבדואים אזרחים ישראלים ומתגוררים ביישוב הבדואי תל שבע.
יש לציין כי משפחתו של הנייה מקבלת טיפולים ושירותים רפואיים מזה שנים, היות ומדובר באזרחי המדינה. הידיעה אמש (יום ב') על הטיפול במשפחתו של הנייה בבית החולים, הקפיצה אזרחים רבים ועוררה סערה ברשתות החברתיות, התגובות נזעמות וקשות.
סגן ראש עיריית באר שבע, שמעון בוקר, הגיב הבוקר (יום ג') בשיחה עם מיינט באר שבע והנגב והנגב בזעם: "נדהמתי לשמוע את זה, בושה וחרפה. הנייה מחזיק בחטופים, ילדים, נשים, צעירים ומבוגרים שלא רואים אור יום ובתנאים לא אנושיים, ואנחנו מעניקים טיפול רפואי למשפחתו של רוצח, איפה נשמע כדבר הזה? המחבלים צמאי הדם שקיבלו הוראות ממנו אנסו נשים, התעללו בגופות, ערפו ראשים, אני פשוט בשוק לא מאמין".

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
(הרצל יוסף)

קראו גם:

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוציא הודעה בה נאמר: "קרוביו של איסמעיל הנייה יימח שמו לא רק שלא אמורים לקבל טיפול רפואי בבית החולים בישראל, הם גם אמורים להיות מגורשים מישראל, הגיע הזמן לשנות את הדיסקט".
הרשתות החברתיות רועשות וגועשות, אזרחים מגיבים בכעס גדול ולא מבינים כיצד מעניקים טיפול למשפחת הנייה בעוד חטופים מוחזקים בעזה ונמצאים בסכנת חיים תמידית. אחת המגיבות כתבה ושאלה: "למה? לא למדנו כלום? במקום להילחם על החיים שלו (של הפג) , תציבו לו (להנייה) תנאי - הנכד שלו תמורת חטופים".
חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית, מסר הבוקר: "בצירוף מקרים מחר אמורה לעלות הצעת חוק של גירוש משפחות מחבלים. דווקא בנושא הזה הפער בין איך שאנחנו נלחמים במוסריות שלנו לבין איך שנלחם האוייב ניכרת משמעותית. כמובן שאני חושב שצריך לגרש אותם אבל לצערי זה לא יעבור את מבחן בית המשפט".