ג'ומעה אל-דנפירי, צעיר בן 18 מוואדי אלנעם בפזורת נאות חובב, ניסה על פי החשד לחדור בליל שבת ליישוב רתמים בנגב ונורה למוות על ידי חבר כיתת הכוננות של היישוב. האירוע גרם לסערה גדולה ולטענה מצד משפחתו, כי הוא נורה לשווא.
2 צפייה בגלריה
ג'ומעה אל-דנפירי
ג'ומעה אל-דנפירי
ג'ומעה אל-דנפירי
(צילום: מתוך אתר ynet; פורסם ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה נמרצת וביקשה כי גופתו תישלח לנתיחה ובדיקה במכון לרפואה משפטית. היא קיבלה אישור לכך מבית המשפט, והגופה נשלחה לבדיקה במכון לרפואה משפטית. המשטרה ממתינה לתוצאות הנתיחה.
יחד עם אל-דנפירי, ניסו עוד שני קטינים בני 17 לחדור ליישוב. הם נעצרו לחקירה בתחנת שגב שלום ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע, במטרה להאריך את מעצרם.
מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה מיד עם קבלת דיווח אודות האירוע תוך הגעה מהירה לזירה, איסוף ממצאים במקום וגביית עדויות, ותבצע את כלל הפעולות הנדרשות, באופן יסודי, על מנת לברר את נסיבות האירוע ובמטרה להגיע לחקר האמת".

2 צפייה בגלריה
מעצר חשוד - תמונת פייסבוק
מעצר חשוד - תמונת פייסבוק
שני צעירים נוספים נעצרו
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

על פי ההודעה הראשונית של המשטרה, זיהה איש בטחון של היישוב רתמים 3 חשודים שטיפסו מעל גדר ההיקפית של היישוב וחדרו לתוכו פנימה. כוח כיתת הכוננות של היישוב הוקפץ למקום ועצר את שלושת החשודים, תושבי היישוב ביר אדאג' ופזורת נאות חובב.
במהלך תחקור המעורבים במקום, אחד החשודים ביקש מחבר כיתת הכוננות להתקרב אליו, קרע את האזיקון שהוצמד לידו ושלף סכין מכיסו. חבר כיתת הכוננות, שזיהה את הסכנה, ירה לעברו באמצעות אקדחו האישי שהחזיק ברישיון וניטרל את החשוד במקום.