אבל כבד בבאר-שבע ובעולם התקשורת הבאר-שבעית עם היוודע היום (שבת) על מותה בטרם עת של שדרנית "רדיו דרום" והעיתונאית חיה גולן ז"ל. בת 65 היתה במותה. גולן הלכה לעולמה באופן מפתיע כמה שהוגדר כקריסת מערכות.
1 צפייה בגלריה
חיה גולן ז"ל
חיה גולן ז"ל
חיה גולן ז"ל
(צילום: עמוד הפייסבוק)

חיה גולן ז"ל החלה את הקריירה העיתונאית שלה במקומון "כל-בי", בו עבדה כשלושים שנה, מתוכן שבע שנים שימשה כעורכת העיתון.
גולן החלה לשדר בתחנת הרדיו המקומית "רדיו דרום" עם הקמתה בשנת 1996 את התכנית המיתולוגית "חיה בסבבה" מדי יום שישי, שכללה מסירת ד"שים אל ומאת מאזינים, בהם של חיילים למשפחותיהם, ובהמשך גם את "קפה ראשון עם חיה גולן" וכן תכנית לייף סטייל יומית.
קודם לקריירה התקשורתית שלה, שימשה חיה גולן כמורה לאמנות ותיאטרון תוך התמחות בחינוך מיוחד של אומנות, מוסיקה ותיאטרון. היא הדריכה חוגי דרמה ולימדה אמנות בבית הספר התיכון מקיף א', בו סיימה את לימודיה התיכוניים.
מאוחר יותר מונתה למדריכה מחוזית במשרד החינוך והיתה אחראית על לימודי התיאטרון בבתי הספר התיכוניים ועל השתלמות מורים בתחום. בין לבין היא נמנתה עם שחקני חוג התיאטרון באוניברסיטת בן גוריון.
חיה גולן גם היתה ידועה באהבתה למוסיקה. היא שיחקה בשעתה באופרה הקלה בנגב, וגם לאחר שהעדיפה לעסוק בתחום התקשורת, לא זנחה את אהבתה למוסיקה והנחתה ערבי זמר ושירה בציבור.
"אני בהלם ולא מאמין שאני מדבר על חיה בלשון עבר", ספד לה גואל דרורי, יקיר העיר באר שבע, שלימד את חיה גולן בהיותה תלמידה בתיכון. לדבריו, "כתלמידה היא בלטה בייחודיות שלה. שמרנו על קשר רציף, תמיד בידידות ובאהבה. נפגשנו לפני כשבוע. התבדחנו כרגיל עם הרבה הומור. מי היה מאמין שזו תהיה פגישתנו האחרונה. מותה הוא בלתי נתפס".

קראו גם:

העיתונאי הוותיק דני בלר סיפר:"עבדתי עם חיה גולן במערכת 'כלבי' מאמצע שנות השמונים, אז הגיעה לעולם העיתונות מעבודתה כמורה לאמנות במשרד החינוך. היא אהבה להתחבר לאנשים, ידעה לגעת ברגשות שלהם, להביא סיפורים על נשים ואנשים מעניינים. היא מאוד אהבה שירה בציבור והתעניינה מאוד בקולינריה. אהבה טיולים ובעיקר להשרות אווירה נעימה בכל מקום בו עבדה".
ב"רדיו דרום" ספדו לה וציינו: "חיה גולן היתה אשת חברה מוכרת וידועה שמקומה לא נפקד מאף אירוע חברתי-תרבותי בבאר-שבע והדרום. היא נטלה חלק בהרבה ערבי זימרה ושירה בציבור. ברדיו דרום היא מצאה אכסניה הולמת לחיבור האמיץ שלה עם האוכלוסייה. משפחת רדיו דרום כואבת והמומה נוכח הבשורה הקשה ומשתתפת בצערה הכבד של המשפחה".
חיה גולן ז"ל הניחה אחריה שני בנים ונכדים. יהי זכרה ברוך.