באר שבע כולה צהלה ושמחה: נועה ארגמני שלנו, יחד עם אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, שנחטפו כולם מפסטיבל המוזיקה נובה ב-7 באוקטובר, חולצו היום (שבת) במבצע נועז של חיילי צה"ל וכוחות הימ"מ ברצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני בפגישה הראשונה עם אביה
נועה ארגמני בפגישה הראשונה עם אביה
נועה ארגמני בפגישה הראשונה עם אביה
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

המבצע התקיים בשעה 11 בבוקר בשני בניינים נפרדים שבהם הוחזקו 4 החטופים באזור נוסיראת שבמרכז הרצועה. היו שותפים לו צה"ל, השב"כ ויחידת הימ"מ של משטרת ישראל. אחד הלוחמים נפצע קשה במהלך החילוץ, כך עדכן דובר צה"ל דניאל הגרי בהודעה מיוחדת.

3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
(צילומים: באדיבות המשפחות)

מתנה יותר טובה מזו לא יכול היה יעקב ארגמני, תושב באר-שבע, לקבל ליום הולדתו שחל היום (שבת). הבוקר, לאחר 246 יום בשבי החמאס חולצה בתו, נועה ארגמני בת ה-26, משבי החמאס על ידי כוחות צה"ל, שב"כ והימ"מ במבצע יוצא דופן מסוגו שהתנהל במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה.
"אחרי שמונה חודשים שהיינו מנותקים מנועה, היא חזרה אלינו". כך אמר בהתרגשות יעקב ארגמני, "אני מבקש להודות לכל אחד ואחד, לנשיא, לראש הממשלה ולכולם".

יעקב ארגמני
(צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)


נועה ארגמני, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, גם תתאחד היום עם אמה, ליאורה, המתמודדת בשנה האחרונה עם מחלת הסרטן ובחודשים האחרונים התחננה האם לפגוש את בתה היחידה ולו בפעם האחרונה לפני מותה.
ארגמני נחטפה ב-7 באוקטובר יחד עם בן זוגה, אבינתן אור בן ה-31, ממסיבת הנובה ליד קיבוץ רעים ותיעוד חטיפתה של נועה, כשהיא זועקת ומובלת על אופנוע של מחבלים ושל בן זוגה כשהוא מובל רגלית על ידי המחבלים, הפכו לאחד מסמלי זוועות השביעי באוקטובר. אבינתן אור נותר עדיין בשבי החמאס.

3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני, אבינתן אור
נועה ארגמני, אבינתן אור
רגעי החטיפה: נועה ארגמני, אבינתן אור
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קורנת מאושר


נועה ארגמני נראתה קורנת מאושר כשנפגשה בצהריים עם אביה בבית החולים "שיבא" בתל השומר. לאחר מכן זכתה לשיחות מרגשות מנשיא המדינה הרצוג ומראש הממשלה נתניהו, שבירכו אותה על שובה בשלום לארץ אחרי 8 חודשי שבי.
בשכונת כלניות בבאר-שבע, בית הוריה של נועה ארגמני, התאספו שכנים קרובים וידידים נרגשים עד דמעות ולא מאמינים שהבלתי יאומן קרה ונועה ארגמני שבה הביתה בריאה ושלמה. "התפללנו בשבילה וחלמנו שהיא נפגשת עם הוריה והחלום סוף סוף התגשם", אמרה שכנה של משפחת ארגמני, " אנחנו שמחים מאוד ששיחררו ארבעה חטופים. אין על הצבא שלנו, עם ישראל חי".
ברחוב הראשי בשכונת כלניות צהלות השמחה נשמעו למרחקים כאשר תושבים יצאו מבתיהם ונופפו בדגלים. גם בשכונה ג' הוותיקה, שם התגוררו הסבא וסבתא של נועה, ההורים של אביה יעקב, אנשים הביעו התרגשות ובכו מאושר:" אין יותר שמחה מזה, בהתחלה לא האמנתי שסיפרו לי שנועה שוחררה עם עוד חטופים, אבל שהתברר שזה נכון קפצתי עד הגג משמחה", סיפרה רחל אלמקייס שמתגוררת באותו רחוב, "זה היום הכי מאושר בחיי".

קראו גם:

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מסר בעקבות החזרתם של 4 החטופים: "תושבים יקרים, לפני מספר דקות שוחחתי עם יעקב ארגמני-אבא של נועה, שיחה מרגשת, בקול חנוק מלא בדמעות של אושר. יעקב, איש יקר ואהוב, ביקש להודות לתושבי העיר ולאזרחי מדינת ישראל, שעטפו באהבה את המשפחה ולא הפסיקו להתפלל למען חזרתה. הוא הודה לכוחות הביטחון על המבצע ההירואי. עם ישראל חי וקיים".
מלבד ראש העירייה רוביק דנילוביץ', גל של ברכות של נציגי ציבור ופוליטיקאים שהביעו סיפוק גדול משחרורה של נועה ארגמני על ידי יחידות מיוחדות של צה"ל. בני משפחתה של נועה נסעו לפגוש אותה בבית החולים ובבאר-שבע מתכננים קבלת פנים מיוחדת לנועה, שהיא גם סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון בנגב.
מהאוניברסיטה נמסר: "משפחת אוניברסיטת בן גוריון שבנגב מזילים דמעות של אושר עם משפחתם של החטופים ששוחררו ועם עם ישראל. ליבנו ושמחתנו עם משפחתה של הסטודנטית שלנו נעה ארגמני.
"האוניברסיטה מחבקת את משפחתה החמה והמיוחדת ואת חבריה וחברותיה שעסקו חודשים באוניברסיטה ומחוצה לה בדאגה לשלומה ולשלום החטופים. אנו אסירי תודה לשב״כ ולצה״ל על המודיעין ועל התעוזה וההקרבה בפעולה זו ומייחלים לשובם של החטופים והחטופות כולם במהרה לבתיהם ולמשפחותיהם".