הקצאת יחידות דיור ציבורי לטובת שיכונם של פליטים מאוקראינה, שנמלטו מזירות המלחמה באוקראינה והגיעו להתגורר בדימונה, מעוררת סערה בקרב תושבים בעיר, כמו גם בקרב מי שאינם גרים בעיר, אך רכשו בה דירות לצרכי השקעה.
1 צפייה בגלריה
ביטון עם משפחה מאוקראינה שאמורה להגיע בקרוב לדימונה |
ביטון עם משפחה מאוקראינה שאמורה להגיע בקרוב לדימונה |
ביטון עם משפחה מאוקראינה שאמורה להגיע בקרוב לדימונה |
(פרטי)
"החשש שלנו הוא שבעקבות הקצאת הדירות לפליטים", ציינה תושבת מרכז הארץ, שרכשה בדימונה דירה להשקעה, "מחירי הנכסים שלנו יירדו והדירות ייאבדו מערכן".
תושבים בדימונה גם טענו כי יש חשש לגבי מלאי הדירות בדיור הציבורי בהן אמורים להתגורר הזכאים לכך, וכי הקצאת הדירות לטובת מגורי הפליטים עלול לבוא על חשבון תושבים הזכאים לדיור ציבורי.
כפי שפורסם ב"ידיעות הנגב" בשבוע שעבר, הוקצו לטובת מגוריהם של הפליטים מאוקראינה 28 יחידות דיור חדשות בפרויקט "מגדלי רג'ואן", 200 דירות "עמידר" פנויות, ובנוסף לכך, עוד כמה מאות דירות בשכונת השחר בעיר.

"עניי עירך קודמים"

סוגיית הדיור לפליטים עוררה שיח נוקב ברשתות החברתיות. "אני קראתי לפחות על חמישה אנשים שחיים בתת תנאים בדירות עמידר", ציינה תושבת העיר, "על נכים שמחכים לדירה נגישה.
קראו עוד>>
"איפה הם? האם גם לפליטים יש קריטריונים? או שהם נכנסים ישר לדירה חדשה?". תושבת נוספת כתבה: "עניי עירך קודמים. הדיור הציבורי בדימונה הוא בכי רע, אבל הוא לא מצטלם יפה כמו משפחה מאוקראינה".
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ציין השבוע בתגובה לכל אותן חששות וטענות, והבהיר כי "דיור ציבורי יינתן קודם כל לתושבי העיר דימונה העומדים בקריטריונים. מאז כניסתי לתפקיד ראש העיר סייענו לאלפי תושבים לקבל דיור ציבורי, הקצנו עבור הנושא משאבים רבים, כולל אדם שזהו תפקידו וצוות הלשכה שלי מטפל יום יום בפניות תושבים".
ביטון הוסיף וציין כי "בשיחה שהיתה לי עם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הבהרתי לו את הצורך בהמשך הבנייה בעיר דימונה והרחבת מאגר הדיור הציבורי. זה אכן יקרה. המדינה מאפשרת לפליטים להישאר כאן למשך זמן קצוב, כך נעשה עם פליטי מלחמה שיגיעו לעיר. המדינה תסייע להם עד אשר יחזרו למולדתם".
לעדכונים: חדשות באר שבע