בגדי מעצבים במקום סרבלים, כובעים מיוחדים במקום קסדות בטיחות, ונעלי עקב מעודנות במקום נעלי עבודה גסות. אף שהיא בת למשפחת אביסרור המוכרת בזכות חברת הבנייה שבבעלותה, בחרה יולי אביסרור לעסוק בתחום שלא יכול להיות רחוק יותר מתחום הבנייה והנדל"ן - אופנה.
4 צפייה בגלריה
יולי אביסרור. "אין לי יום שדומה לשני"
יולי אביסרור. "אין לי יום שדומה לשני"
יולי אביסרור. "אין לי יום שדומה לשני"
(צילום: הרצל יוסף)
היום אביסרור (20), צעירה שאפתנית ואופנתית במיוחד, היא בלוגרית אופנה מבוקשת המחזיקה בחשבון אינסטגרם מצליח עם יותר מ־12 אלף עוקבות. באמתחתה גם שיתופי פעולה עם חברות ומותגים רבים, בהם מותג האופנה הבינלאומי Revolve.
בראיון ל"מיינט באר שבע" היא מסבירה מה בלוגרית אופנה בעצם עושה, מספרת על הדרך שעברה עד שמונתה לשגרירה של Revolve, על המשפחה שתומכת בה, על השאיפות לעתיד, וגם על התוכניות ללמוד אופנה בלונדון.

פרפרים בבטן

אביסרור, הבכורה מבין ארבעה אחים, גדלה בבאר־שבע ולמדה בבית הספר אשל הנשיא. "גדלתי כל החיים בבאר־שבע ואני מאוד מחוברת למשפחה שלי", היא מספרת השבוע. "מגיל קטן מאוד רציתי לעסוק בכל העניין של האופנה, זה משהו שתמיד בער בי, ובשנים האחרונות החלטתי להגשים את החלום ואני מאוד נהנית".
איך התחיל החיבור שלך לתחום האופנה?
"אמא שלי תמיד אומרת שכבר כילדה קטנה הייתי דעתנית, היא הייתה בוחרת לי מה ללבוש, והייתי אומרת שאני רוצה דברים אחרים ותמיד ידעתי מה אני רוצה. אני חושבת שגם תמיד בלטתי במה שאני לובשת, עוד כשהייתי ביסודי.
קראו עוד>>>
"גם אמא שלי הייתה קשורה לאופנה, היא הייתה מאפרת כשהייתי קטנה, אז יכול להיות שגם משם יש חיבור. אני חושבת שזה משהו שתמיד היה בדם שלי אבל לא ידעתי לאן זה הולך ואיך אני יכולה לעסוק בזה".
כשהייתה רק בת 14 נרשמה אביסרור לקורס תפירה. "הייתי התלמידה הכי צעירה בקורס, כולן היו בנות 30 ומעלה. עסקתי בזה בערך שנה, הייתי תופרת בבית והבנתי שזה לא מה שאני רוצה".
כשנה לאחר מכן נחשפה אביסרור בפעם הראשונה לעיסוק של בלוגריות האופנה, והשאר היסטוריה.
4 צפייה בגלריה
אביסרור עם משפחתה. "הכי תומכת"
אביסרור עם משפחתה. "הכי תומכת"
אביסרור עם משפחתה. "הכי תומכת"
(צילום פרטי)
"ראיתי טלוויזיה וקפצה לי תוכנית בלילה שנקראת 'בלוגריות האופנה' על חמש בלוגריות מחו"ל", היא מספרת. "בארץ זה עדיין לא היה קיים, ואני זוכרת שכשצפיתי בתוכנית הרגשתי פרפרים בבטן. כבר אז בגיל 15 ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות".

בליגה של הגדולים

בשלב זה אביסרור החליטה לעבוד על הקריירה שלה בתחום. "לאט לאט הייתי בונה אתרים, בכל זאת - בלוגרית צריכה בלוג. ובדיוק לפני שלוש שנים וחצי, כשהתגייסתי ל־8200, החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות", היא מספרת.
אביסרור התחילה בקטן. "הייתי מפרסמת בקלוז פרנדס באינסטגרם תכנים של אופנה, דברים שאני לובשת ומזמינה, כל מיני טריקים של איך להתלבש וכאלה", היא מסבירה. "ראיתי שכל כך הרבה חברות רוצות להצטרף וגם אנשים שלא הכירו אותי עקבו אחריי בשביל להצטרף לדבר הזה, אז אמרתי לעצמי למה לא לפתוח את זה לקהל הרחב? פשוט עשיתי את זה.
4 צפייה בגלריה
יולי אביסרור. "אני רוצה לעשות את הדרך שלי ולרוץ איתה"
יולי אביסרור. "אני רוצה לעשות את הדרך שלי ולרוץ איתה"
יולי אביסרור. "אני רוצה לעשות את הדרך שלי ולרוץ איתה"
(צילום: הרצל יוסף)
"היה לא קל לחשוף את עצמי ולהתמודד עם ביקורת, וגם התחלתי לדבר למצלמה שזה גם משהו שהוא שונה ויצאתי מאזור הנוחות, אבל אני חושבת שמאז ממש פרחתי. היום אני מנהלת קהילה של 12 אלף בנות, אני קוראת לזה קהילת אופנה".
את מתמקדת רק באינסטגרם או שאת פעילה גם בפלטפורמות אחרות?
"אינסטגרם הוא הפלטפורמה העיקרית שלי, אבל התרחבתי גם לטיקטוק ויוטיוב, ששם אני מנסה גם להעביר תוכן באנגלית כדי לפנות לקהל רחב יותר.
"האמת שזה ממש מטורף כי בשנתיים האלה עבדתי עם מותגים ממש גדולים, עבדתי עם קניוני עזריאלי, קבוצת אפריל, קבוצת רנואר, טוונטי פור סבן, הודיס, פקטורי 54, ובחודשים האחרונים התחלתי לעבוד עם מותג בינלאומי שקוראים לו
Revolve, שזו אבן דרך בקריירה שלי וההישג הכי משמעותי עד היום".
מה זה אומר?
"זה סדר גודל אחר. יש להם תוכנית שגרירות שנבחרות מרחבי העולם ואני שגרירה שלהם כבר משהו כמו שלושה חודשים. זה ממש מטורף לשתף פעולה עם מותג גדול כל כך. אני גם משתתפת בתחרות מכירות שלהם ו־25 הבנות שיעשו הכי הרבה מכירות יגיעו לשבוע האופנה בניו־יורק.
"יש להם בלוגריות עם מיליוני עוקבים, אז זאת תחרות מאוד קשה, אבל אין מצב שהייתי מוותרת מראש, גם אם זה לא ילך אני יודעת שעשיתי הכל".
איך נראית העבודה עם מותג כזה או אחר?
"יש חברות שהעבודה שלי איתן היא במתכונת חד־פעמית ויש שיתופי פעולה שהם על בסיס קבוע. לצורך העניין, טוונטי פור סבן זה מותג שאני עובדת איתו ברמה החודשית, מנגד, קניוני עזריאלי זאת עבודה חד־פעמית שעשיתי פעם אחת בקניון בבאר־שבע ופעם אחת בקניון איילון.
"אני מגיעה ליום אחד של יצירת תוכן, המלצות לוקים, וכל מה שנלווה, ממש כמו שבחורה רגילה הולכת לחנות מסוימת. ההבדל הוא שאני גם מצלמת ועורכת את התוכן הרלוונטי".
איך נראה יום העבודה שלך? להיות בלוגרית אופנה זאת לא עבודה שגרתית.
"האמת שהדבר שאני הכי אוהבת בעבודה שלי זה הדינמיות שלה, אין לי יום שדומה לשני. אני אוהבת לקום מוקדם כי כשאת עצמאית קל לאבד את עצמך. אני קמה בכל יום בסביבות 7:30 ולרוב אני יוצרת תוכן בבית לכל החברות שאני עובדת איתן, עושה אנבוקסינג (Unboxing) שזה פתיחת משלוחים של דברים שאני מקבלת מאותה חברה.
"אני אוהבת להתעסק בעריכות מסובכות עם כל מיני תוכנות עריכה, ואני חושבת שאם יש תוכן איכותי שערוך ברמה גבוהה, זה מעודד את הצופה להישאר. בצהריים אני נפגשת עם חברה וממשיכה להעלות תוכן אישי לפיד שלי. מהצהריים עד הערב אני בעיקר עורכת תכנים".

הכי אותנטית

אביסרור מצליחה להתפרנס בכבוד מהיותה בלוגרית אופנה. "זה לגמרי תחום שאפשר להתפרנס ממנו", היא משתפת. "אני חושבת שזה אחד הדברים שאני הכי גאה בהם, שקודם כל זה בין המקצועות היחידים אם לא היחידי שבהם, שבו נשים מרוויחות יותר מגברים. זה כיף שאני מצליחה להתפרנס מהדבר שאני הכי אוהבת".
מי האנשים שעוקבים אחרייך?
"הרוב הן נשים שאוהבות אופנה, שמתחברות לווייב שלי. אני אדם מאוד חיובי ואני אוהבת להראות הכל מהכל. אני גם מראה מגוון רחב של אופנה, של מידות שונות ומבני גוף שונים, זה משהו שמאוד חשוב לי להראות. טווח הגילים של העוקבות שלי הוא בין 25 ל־40, יש גם נערות ויש גם מעל 40, אבל הרוב בטווח הזה".
איך העבודה שלך משפיעה עלייך? את קונה יותר בגדים בגלל העיסוק שלך?
"זה משפיע עליי בזה שאני משתפת יותר בחיים שלי בפן האישי. גיליתי שלעוקבות שלי חשוב לדעת מה אני חושבת על נושאים אקטואליים ורלוונטיים, מעבר לתכנים שעוסקים באופנה. אז אחד הדברים שהכי משפיעים עליי בעבודה הזאת הוא החשיפה שלא הייתי רגילה אליה.
4 צפייה בגלריה
יולי עם משפחתה בטיול בארץ
יולי עם משפחתה בטיול בארץ
יולי עם משפחתה בטיול בארץ
( צילום פרטי)
"אני מעלה דברים אותנטיים, כלומר אני פותחת את עצמי לקהל לכאן ולכאן, גם כשקשה לי אני דואגת לשתף כדי להראות שלא הכול ורוד".
והקניות?
"בקטע של הבגדים והקניות, אני לא חושבת שאני מגזימה ועושה משהו מעבר לטעם הטוב, אני גם אומרת את זה תמיד לבנות שגם אם אני מקבלת בגדים בחינם משיתוף פעולה כזה או אחר, אני לא אקח פריט שלא הייתי קונה מהכסף שלי.
"מן הסתם עם הזמן אני קונה יותר, כי גם חשוב לי לשמור על עדכניות. אם פעם הייתי מחליפה לוק אחד, אז היום אני יכולה להחליף שניים או שלושה לוקים, אז זה משהו שכן השתנה".
איך נוצר החיבור עם מותג?
"רוב הפעמים מגיעים אליי דרך האינסטגרם, ויש גם כל מיני חברות יח"צ שאני עובדת איתן. בשלב כלשהו את מגיעה למצב שלכולם יש את הטלפון שלך. יש פעמים שאני פונה בעצמי אם יש מותג שמעניין אותי לעבוד איתו. מבחינת תמחור אני מתמחרת לפי פוסט, סדרת סטוריז, רילס, וכדומה. זה משתנה אם מדובר באירוע חד־פעמי או בעבודה קבועה יותר".

משפחה תומכת

אביסרור היא נצר למשפחה מוכרת מאוד בבאר־שבע. "אבא שלי הוא קבלן בחברת הבנייה 'אביסרור ובניו' ואמא שלי עובדת מדינה בביטוח לאומי", היא מספרת. "כשהייתי קטנה הייתה מחשבה לעבוד בחברה של אבא, בגלל שאהבתי אומנות ועיצוב וכל הדברים האלה, אז אמרתי אולי אעסוק בעיצוב פנים ואשתלב בעסק המשפחתי.
"אבל עם הזמן הבנתי שזה לא זה. אבא שלי דווקא היה רוצה שאני אשתלב, אבל הוא יודע שאני מצליחה בדרך שלי. כל מה שעשיתי זה בעשר אצבעות ואף אחד לא התערב לי. אני חושבת שהוא גם מאוד גאה בזה שלא ביקשתי אף פעם עזרה ולא הייתי צריכה קשרים ממנו או מהמשפחה".
שם המשפחה שלך פותח דלתות?
"אני חושבת שדווקא בגלל התחום שבחרתי לעסוק בו לשם משפחה שלי לא היה איזה משקל בדרך. זאת חשיפה בכל הארץ, אז אנשים מהמרכז מהצפון או מירושלים לא בהכרח יכירו את השם אביסרור. המשפחה שלי הכי מדהימה בעולם והכי תומכת, למרות שאני מדברת על דברים שבמשפחה שלי קצת פחות חושפים, כי העיסוקים שונים".
מי המודלים לחיקוי שלך?
"אני לא חושבת שהיה לי אי פעם מישהי או מישהו שאמרתי לעצמי 'אוקיי, אני רוצה ללכת בדרך הזאת'. אני רוצה לעשות את הדרך שלי ולרוץ איתה. כן יש כמה בלוגריות מקנדה שהן השראה גדולה בשבילי כי הן גם התחילו בקטן ממש כמוני והיום יש להן מאות אלפי עוקבים, ואני מאוד אוהבת את התוכן שלהן כי הן מאוד יצירתיות ואיכותיות".

לונדון מחכה לה

רוב התגובות שאביסרור מקבלת הן מפרגנות. "מאז ומתמיד הייתי מקבלת תגובות טובות, גם כשהייתי משקיעה קצת יותר בבית ספר, תמיד פרגנו לי. אני לא זוכרת שקיבלתי תגובה רעה או משהו בסגנון.
"התגובות הרעות שכן קיבלתי היו יותר ברשתות, נניח כשהתחלתי לדבר למצלמה, אז היו תגובות של 'מה את חושבת שתצליחי' או 'מי את חושבת את עצמך', כל מיני תגובות מקטינות, אבל פחות על הלבוש עצמו".
מה התוכניות שלך לעתיד? את מתכננת ללמוד?
"אני תמיד רעבה להתפתח ואני מרגישה שאני רק בתחילת הדרך. המטרה שלי היא לעבוד עם מותגים בינלאומיים. אני רוצה לעבור לחו"ל וללמוד משהו שקשור לאופנה. התכנון הוא לעבור ללונדון עם חבר שלי, יש שם בית ספר גדול לאופנה שיש בו גם תארים וגם קורסים, אז התכנון הוא ללמוד שם קורסים שקשורים לתחום כי יש המון דברים שמעניינים אותי. החלום הכי גדול שלי הוא לעבוד עם מותגי אופנה גדולים בחו"ל כמו פראדה, גוצ'י, וכדומה".
לעדכונים: חדשות באר שבע