פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אחמד ע'מדין (26), מאזן ע'מדין (25), סאמי ע'מדין (40), תייסר ע'מדין (30) מרהט בגין רצח לאחר שבגין סכסוך בין משפחות בעיר נרצח ילד כבן 11.
2 צפייה בגלריה
זירת רצח - תמונת פייסבוק
זירת רצח - תמונת פייסבוק
זירת רצח
(צילום ארכיון להמחשה: הרצל יוסף)
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איילת קדוש, עולה כי במהלך אפריל בסמוך לשעות הצהריים פגע ס.ע ממשפחת ע'מדין במספר רכבים חונים השייכים לבני משפחת אבו הוואש. בעקבות האמור, החלו להתאסף סביב ס.ע, אנשים ממשפחת אבו הוואש והחלו לתקוף אותו. בתגובה, ס.ע ובני משפחה נוספים מפלג ע'מאדין החלו להתעמת עם בני משפחת אבו הוואש. עד מהרה, התרחבו העימותים בין בני משפחות שני הצדדים, עד אשר גלשו והתרחבו לסדרת אירועי אלימות מצד שתי המשפחות.
במהלך העימותים הגיע תייסיר, לביתו של ר.ע משפחת אבו הוואש המצוי בסמיכות לביתו ופנה לאשתו השייכת למשפחת ע'מדין ודרש ממנה לתמוך בהם ולא במשפחת בעלה תוך שהוא צועק לעברה:" וואלה אני אשרוף אותך אם לא תשתתפי איתנו ואני אגרש אותך מהבית יא ז***ה ש***ה". מספר שעות לאחר מכן, החלו הנאשמים ואנשים נוספים ממשפחת ע'מדין, לתקוף את ביתו של ר.ע, כשהם חמושים באבנים ובמקלות, תוך שהם מנפצים את חלונות הבית ומאיימים עליו כי ישרפו אותו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום, הפרידו בין הניצים והעימותים בין הצדדים שככו למספר שעות.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

מספר שעות לאחר התחדשו יידויי האבנים לעבר ביתו של ר.ע, כאשר במקביל, התאספו הנאשמים ונכנסו למתחם ביתו של ר.ע, כאשר הם חמושים באקדחים ובכלי נשק קר נוספים כגון ברזל וסכינים. באותה העת, שהו בחצר ביתו של ר.ע, קבוצת האנשים ובהם הילד המנוח (11) והחלו לירות לעבור קבוצת האנשים, מטווח קצר של מטרים בודדים. מיד לאחר שהנאשמים נכנסו לבית של ר.ע, בו שהו קבוצת האנשים ובניהם הילד המנוח, החלו אחמד ע'מדין, מאזן וסאמי לירות לעברם, מטווח קצר של מטרים בודדים, כשכל אותה העת תייסיר נמצא עימם ובסמוך אליהם ואוחז בידו מוט ברזל. כתוצאה מהירי, נפגע הילד המנוח מקליע שחדר לשכם כתפו הימנית. המנוח החל לרוץ לכיוון השטח הפתוח מאחורי ביתו של ר.ע, אך התמוטט ונפל ארצה. כתוצאה מהירי נפגע אדם נוסף ששהה במקום.
לאחר מכן, נמלטו הנאשמים דרך שער הכניסה הקדמית לבית, בעוד הילד המנוח מתבוסס בדמו. הילד המנוח פונה ברכב על ידי בני משפחתו לתחנת מד"א הקרובה, ומשם פונה באמבולנס שפינה את המנוח לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו.

קראו גם:

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו"ד קדוש כי: " ... מיוחסות להם עבירות שבוצעו באלימות חמורה או באכזריות או תוך שימוש בנשק קר או חם. במקרה דנן, רצח, שבוצע תוך שימוש באקדחים עם הצטיידות בנשק קר ועבירות אלימות , איומים ונשיאת נשק חם."
לנאשמים יוחסו עבירות של רצח, חבלה בכוונה מחמירה, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות, הובלה ונשיאת נשק וירי מנשק לחם לתייסיר ע'מדין יוחסה גם בעירה של איומים.